מדריכי קריפטו

ארנקי הביטקוין או הקריפטו הטובים ביותר 2022

בדיוק כמו ארנק רגיל, ייתכן שתזדקק לארנק קריפטוגרפי כדי להחזיק ולהגן על הביטקוין שלך וסוגים אחרים של מטבעות קריפטוגרפיים. בעוד שבורסת קריפטו עשויה להציע ארנק בסיסי, ארנק קריפטו מיוחד מביא אבטחה נוספת לאחזקותיך, ומצמצם את הסיכויים שיוכלו להיגנב.

הנה כמה מארנקי הקריפטו הטובים ביותר והיסודות שצריך לדעת על איך הם עובדים.

ארנקי הביטקוין או הקריפטו הטובים ביותר

ארנקי הקריפטו הדיגיטליים הפופולריים ביותר כוללים את הדברים הבאים:

מהו ארנק קריפטו ומה הוא עושה?

כמו ארנק פיזי, ארנק דיגיטלי יכול להחזיק את המטבע שלך, במקרה הזה מטבע קריפטוגרפי . ומכיוון שהמטבע הדיגיטלי שלך אינו קיים בשום מקום מלבד הרשת האלקטרונית המבוזרת שמנהלת ועוקבת אחריו, הארנק הדיגיטלי שלך חייב להיות מסוגל לקיים אינטראקציה עם הרשת הזו.

בעוד מומחים משתמשים במונח "ארנק" כדי לתאר מה מאבטח את נכסי הקריפטו שלך, ייתכן שיהיה מדויק יותר לחשוב על זה כעל כתובת (מבוצרת מאוד) שאליה מטופל הכסף שלך. אז בספר החשבונות המבוזר של קריפטו – כמו קבלה ארוכת טווח של כל העסקאות במטבע – כתוב בארנק "כל הנכסים המופנים לכתובת הזו שייכים לבעלים של הארנק הזה."

במובן כללי, לא תוכל לקבל מטבעות קריפטו ללא ארנק. פשוט אין מקום לשים את המזומנים שלך. כך שגם בורסות כמו Coinbase ואפליקציות תשלום כמו CashApp ו- PayPal מספקות ארנק בסיסי לעסקאות, גם אם הוא לא עונה על הצרכים של משתמשים כבדים.

ויש הבדלים בין השקעה בקריפטו, שם הבורסה זזה ומחזיקה את הנכס, לבין ביצוע עסקאות בפועל במטבע קריפטו, שבו יש צורך בארנק כדי לשלוח ולקבל כסף. בראשונה, האחריות לתחזוקת הנכס נותרה בידי האפוטרופוס, בעוד ארנק מיוחד מעניק למשתמש הקצה את היכולת – והאחריות – לשמור על הנכס.

יתרונות של ארנקי קריפטו

ארנק דיגיטלי נותן לך מקום לאיסוף תשלומים ומשמש כמקום לאחסון מפתחות התשלום שלך כך שתוכל לשלוח מטבעות קריפטו לאחרים. בהקשר ראשון זה, זה דומה לארנקים דיגיטליים אחרים כגון CashApp , PayPal או Venmo, שבהם אתה עשוי כבר להשתמש עבור מטבע רגיל.

ארנק קריפטו מאפשר למשתמשים לשלוט על מטבעות שלהם בעצמם. במובן זה, החזקת ארנק בבורסה לדוגמת בורסת קראקן יכולה להיות משולה לשמירת הכסף שלך בבנק, בעוד שהארנק הקריפטו שלך יהיה כמו לאבטח ונעול את המטבעות שלך ברשותך.

מה שמפריד בין ארנקי הקריפטו המפורטים לעיל לאלו הבסיסיים יותר הוא רמת אבטחה גבוהה יותר ותכונות אחרות שפונות למשתמשים עם דרישות (או פחד) גדולות יותר. ארנקים אלו אינם נשלטים על ידי צד שלישי ולכן אינם נתונים לאותם איומים רחבי היקף, כגון פריצה המונית ואפוטרופוסים שיכולים לבצע הונאה ולהימלט עם נכסי לקוחותיהם.

הגדרה זו פירושה שאתה – ורק אתה – עשוי להיות אחראי לתחזוקת האחזקות שלך. רבים רואים בכך תכונה מועילה, מכיוון שאינך צריך לסמוך על צד שלישי למשמורת.

חסרונות של ארנקי קריפטו

אבל היעדר צד שלישי הוא סכין שחותכת לשני הכיוונים, לפחות בכל הנוגע לנגישות.

שוב, מטפורת הארנק שימושית, לפחות חלקית: אם תאבד את הארנק האמיתי שלך, הכסף עלול פשוט להיעלם, אולי בגלל גנב. במקרה של ארנק קריפטו, אתה עלול לאבד את הארנק עצמו, שעשוי להיות חפץ פיזי, או שאתה עלול לאבד את הסיסמה של הארנק שלך, מה שיגרום לאובדן בעלותך על המטבע המאוחסן בארנק.

אם אתה משתמש בארנק חומרה, הוא עשוי להיות נתון לבעיות פיזיות, כגון תקלה או הרס או חוסר יכולת של המכשיר באמצעים אחרים.

ארנק קריפטו, תלוי באיזה סוג, עלול ליצור בעיות נוספות, במונחים של אי תאימות, בעצם השימוש במטבע הקריפטו שלך. ייתכן שארנקים מסוימים לא יוכלו לבצע עסקאות עם סוגים מסוימים של מטבעות, בעוד שאחרים עשויים להיות ממש לא מקוונים – מה שהופך מטבעות כמעט לבלתי אפשריים לגניבה אלקטרונית, אך גם חסרי תועלת כאמצעי החלפה, אם כי מאוחר יותר ניתן להעביר אותם לארנק לשימוש .

ארנקים מסוימים, כמו ארנקים ניידים, טובים יותר לתשלומים בפועל תוך כדי תנועה, בעוד שאחרים, כמו ארנקים שולחניים, בהחלט פחות מוכנים לשלם עבור סחורה כשאתה בחוץ.

ולבסוף יש את עניין הנוחות בכל הנוגע לתשלומים. כל דבר שמפריע לתהליך התשלום מעבר להקשה של כרטיס אשראי עלול להפוך את הארנק לפחות שימושי.

אילו סוגי ארנקי קריפטו זמינים?

בגדול, ארנקי קריפטו מגיעים בשתי קטגוריות רחבות: ארנקי חומרה, או ארנקים קרים, ארנקי תוכנה, או ארנקים חמים.

ארנקי חומרה

ארנק חומרה הוא ארנק המסתמך על מכשיר פיזי כדי לאבטח את המטבע הקריפטוגרפי שלך. במובן הפיזי זה קרוב יותר לארנק אמיתי, ונראה משהו כמו כונן USB. הוא מכיל את מפתחות המטבע הקריפטוגרפי שלך המאפשרים לך לבצע עסקאות במטבע, למעשה לבעלות עליו.

היתרון העיקרי של הארנק הזה הוא שהוא לא מחובר לאינטרנט, או יותר נכון ניתן להתנתק מהאינטרנט. אז ללא חיבור, המטבעות שלך לא נתונים בקלות לגניבה אלקטרונית. אבל הם עדיין פגיעים – לאובדן הארנק, לגניבה פיזית ולאובדן הסיסמה. כאשר אתה צריך להעביר כסף, אתה יכול לחבר את הארנק למחשב ולבצע עסקה.

אז ארנק חומרה מיועד באמת לשמירה ופחות לעסקאות, ולכן הוא נקרא ארנק קר. יצרניות פופולריות של ארנקי חומרה כוללות את Trezor T והמומלץ Ledger Nano X.

ארנקי תוכנה

לעומת זאת, ארנק תוכנה מסתמך על תוכנה כדי לאבטח את המטבע הקריפטוגרפי שלך. ארנקי תוכנה פחות מאובטחים בדרך כלל מארנקי חומרה, מכיוון שהם מחוברים לאינטרנט. אבל הם נועדו גם לשמש, כשאתה הולך לשלם על דברים, אז הם נקראים ארנקים חמים. כפי שהיית עושה עבור ארנק פיזי, אולי תרצה לשאת רק את מה שאתה מתכוון להוציא.

ארנקים חמים מגיעים בכמה סוגים בהתאם לאופן שבו אתה מתממשק איתם:

  • ארנקים שולחניים. עם ארנק שולחני אתה מוריד תוכנה שמנהלת את אחזקות הקריפטו מהמחשב שלך. זהו איזון סביר בין אבטחה לנוחות, מכיוון שאתה יכול להוציא כסף מהארנק שלך אבל גם לקחת אותו במצב לא מקוון כאשר אינו בשימוש, ולהשאיר את הארנק שלך בלתי נגיש לגנבים לעתיד.
  • ארנקי אינטרנט. ארנק אינטרנט הוא בעצם תוסף לדפדפן שמתחבר לבלוקצ'יין כדי להשלים עסקה. אתה יכול להפעיל ולכבות במהירות כדי לבצע עסקה, אבל החיבור לאינטרנט הופך אותו לפחות מאובטח מארנק קר.
  • ארנקים ניידים. ארנק נייד הוא פתרון תשלום טוב אם אתה משתמש במכשיר הנייד שלך, בדרך כלל אנדרואיד או iOS, כדי לשלם למישהו.

במקרים מסוימים, ספקי תוכנה מייצרים מספר סוגים של ארנקים חמים, כך שתוכל לקבל פתרון אחד על פני מספר מכשירים. ארנקים חמים מובילים מציעים גם אינטגרציה עם ארנקי חומרה גדולים כמו Trezor ולדג'ר, אז שקלו להשתמש בארנקים שעובדים היטב יחד כדי להקל.

ארנקים חמים פופולריים כוללים את Exodus Bitcoin & Crypto Wallet (זמין במחשבים שולחניים ובנייד), Mycelium Bitcoin Wallet (נייד), Edge (נייד) וארנק Wasabi (מחשב שולחני).

דברים אחרים שיש לקחת בחשבון

מלבד סוג הארנק והארנק הספציפי שתבחר, תרצה לשקול כמה גורמים נוספים בהחלטה שלך.

  • הצרכים שלך: מה אתה צריך בארנק? האם תבצע עסקאות באופן קבוע או פשוט תחזיק את המטבע הקריפטוגרפי שלך? עסקאות רגילות טובות יותר עבור ארנק חם, בעוד שמשקיעים לרכישה והחזקה לטווח ארוך ימצאו בארנק קר הרבה יותר שימושי. לחלופין, ייתכן שתעדיף לשמור את רוב המאחסן שלך בטוח בארנק קר, בזמן שאתה מבלה קצת דרך ארנק חם.
  • עלות: ארנקי חומרה בדרך כלל יעלו לך תשלום מראש בין $60 ל-$120. ארנקי תוכנה ניתנים להורדה בחינם אך עולים עמלה משתנה לכל עסקה.
  • תמיכה במטבעות ספציפיים: תרצה להיות בטוח שהארנק שלך תומך במטבע הקריפטו הספציפי שבו אתה עוסק. בטח, ביטקוין הוא סטנדרט, אבל אולי המטבע הדיגיטלי ה-500 הפופולרי ביותר בו אתה מעוניין אינו נתמך. הקפד לבדוק.
  • נוחות: אם אתה משתמש בארנק באופן קבוע – חם או לא – תרצה לוודא שאתה יכול להשתמש בו בקלות ולמטרה המיועדת לו. אחרת, אין טעם קטן.
  • סט תכונות: בדוק שוב ארנק פוטנציאלי כדי לוודא שיש לו תכונות אחרות שאתה צריך, אפילו מעבר למטבעות ספציפיים בלבד. לדוגמה, האם ארנק התוכנה שלך משתלב היטב עם ארנק חומרה שבו תרצה להשתמש?

כמו כל מוצר, תרצו לוודא שהוא עונה על הצרכים שלכם. זה אולי הארנק הטוב בעולם, אבל אם אין לו את התכונות שאתה צריך, זה לא הכי טוב בשבילך.

שורה תחתונה

עולם הקריפטו והביטקוין הוא חדש ופרוע. כשאתה מחפש ארנק דיגיטלי, וודא שברור לך מה אתה רוצה. כאשר פוטנציאל וסיכון של הרבה כסף מונחים על כף המאזניים, אתה רוצה להרגיש בטוח בכל פתרון שתבחר, וחשוב מכך שהוא צריך לענות על הצרכים שלך.

4.9/5 - (62 votes)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

bitcoin
Bitcoin (BTC) $ 67,686.14
ethereum
Ethereum (ETH) $ 3,681.84
tether
Tether (USDT) $ 1.00
usd-coin
USDC (USDC) $ 1.00
xrp
XRP (XRP) $ 0.620998
solana
Solana (SOL) $ 170.06
terra-luna
Terra Luna Classic (LUNC) $ 0.000155
cardano
Cardano (ADA) $ 0.699552
polkadot
Polkadot (DOT) $ 10.37