מדריכי קריפטו

מדריך מפורט למטבע קריפטו אתריום (Ethereum)

Ethereum הוא סוג אחד של מטבע דיגיטלי או מטבע קריפטוגרפי, אמצעי חליפין שקיים באופן בלעדי באינטרנט. Ethereum הוא בין מטבעות הקריפטו הפופולריים ביותר, ומדורג במקום השני בגודל הכולל (נכון לאפריל 2022), מאחורי ביטקוין , מטבע שהפך לשם נרדף לקריפטו.

מטבעות קריפטו יצרו מחלוקת רבה, מאלו שמברכים בו כמערכת התשלומים הבאה בעולם ועד לאלו הרואים בה בועה ספקולטיבית בלבד. הנה מה זה Ethereum ואיך זה עובד.

מהו אתריום (Ethereum) ?

Ethereum הוא אחד מאלפי מטבעות קריפטוגרפיים שצמחו במהלך השנים האחרונות. בתור פרי מוחם של 8 מייסדים, Ethereum ערך את הופעת הבכורה שלו בשנת 2015. המטבע הקריפטוגרפי או הפלטפורמה נקראים Ethereum , בעוד שהיחידה הבודדת נקראת אתר (2 אתר, 17 אתר וכו').

Ethereum פועל על רשת מחשבים מבוזרת, או ספר חשבונות מבוזר הנקרא בלוקצ'יין , שמנהל ועוקב אחר המטבע. זה יכול להיות שימושי לחשוב על בלוקצ'יין כמו קבלה רציפה של כל עסקה שאי פעם התרחשה במטבע הקריפטו. מחשבים ברשת מאמתים את העסקאות ומבטיחים את שלמות הנתונים.

רשת מבוזרת זו היא חלק מהמשיכה של Ethereum ומטבעות קריפטוגרפיים אחרים. משתמשים יכולים להחליף כסף ללא צורך במתווך מרכזי כמו בנק, והיעדר בנק מרכזי אומר שהמטבע הוא כמעט אוטונומי. Ethereum גם מאפשר למשתמשים לבצע עסקאות כמעט באופן אנונימי, גם אם העסקה זמינה לציבור בבלוקצ'יין.

בעוד שלכל התחום מתייחסים במונחים של מטבע, זה עשוי להיות שימושי יותר לחשוב על קריפטו כאסימון שניתן לבזבז למטרה מסוימת שמאפשרת פלטפורמת Ethereum. לדוגמה, שליחת כסף או קנייה ומכירה של סחורות הן פונקציות המופעלות על ידי המטבע. אבל Ethereum יכול לעשות הרבה יותר, והוא יכול גם להוות בסיס לחוזים חכמים ואפליקציות אחרות.

אתריום – ETH – שער עדכני, גרף מחיר

מה אתריום (Ethereum) עושה?

Ethereum יכול להפעיל מספר יישומים המציעים מגוון רחב של פונקציות:

  • מטבע: עם ארנק קריפטוגרפי , אתה יכול לשלוח ולקבל אתר או לשלם עבור סחורות ושירותים, אם המטבע הדיגיטלי מתקבל כתשלום. פלטפורמות מסוימות, כמו Coinbase , אפילו מאפשרות לך לקחת משמורת על המטבעות שלך בארנק דיגיטלי, כך שתוכל להפוך אותם פחות חשופים להאקרים, בתיאוריה.
  • חוזים חכמים: חוזים חכמים הם מעין אפליקציה נטולת הרשאות המופעלת אוטומטית כאשר מתקיימים תנאי החוזה.
  • אפליקציות מבוזרות, או dApps: Ethereum מפעילה אפליקציות דיגיטליות המאפשרות למשתמשים לשחק משחקים, להשקיע, לשלוח כסף, לעקוב אחר תיק השקעות, לעקוב אחר מדיה חברתית ועוד.
  • אסימונים שאינם ניתנים לשינוי : אסימונים אלו יכולים להיות מופעלים על ידי Ethereum ויכולים לאפשר לאמנים או לאחרים למכור אמנות או פריטים אחרים ישירות לקונים באמצעות חוזים חכמים.
  • מימון מבוזר : באמצעות Ethereum, אנשים מסוימים עשויים להיות מסוגלים להימנע משליטה ריכוזית (ממשלתית) על תנועת הכסף או נכסים אחרים.

שוב, אולי יותר נכון לחשוב על Ethereum כאסימון שמניע אפליקציות שונות ולא רק כמטבע קריפטוגרפי המאפשר למשתמשים לשלוח כסף זה לזה.

מאיפה מגיעים מטבעות אתר?

נכון לאפריל 2022, היו קיימים כ-120.4 מיליון אתרים. ולמרות שניתן "לכרות מטבעות חדשים", סך ההנפקה השנתית מוגבלת. זה מנוגד באופן חד לביטקוין, שבו ניתן לכרות לכל היותר 21 מיליון מטבעות והנפקה חדשה הופכת קשה יותר מדי שנה. וזה מנוגד עוד יותר ל-Dogecoin, שבו ההנפקה היא בלתי מוגבלת לחלוטין .

מטבעות אתר ואלו של מטבעות קריפטוגרפיים אחרים " נכרים " על ידי המחשבים ברשת. הם מבצעים חישובים מתמטיים הפותחים למעשה מטבעות או שברים של מטבעות.

עם זאת, ההגדרה הזו משתנה. גם ביטקוין וגם Ethereum blockchain משתמשים במה שנקרא "הוכחת עבודה" כדי לכרות מטבעות חדשים ולאמת עסקאות. זהו תהליך יקר, עתיר אנרגיה וזמן שעלול לסתום את הרשת. אז המוחות שמאחורי Ethereum החליטו לשנות את המערכת שלהם למערכת "הוכחת הימור", שזוכה לכינוי Ethereum 2.0.

במערכת זו נוצרים מטבעות חדשים כחלק מתשלום לאימות, אלו המשתתפים בפיקוח ובאימות עסקאות במטבע הקריפטו.

אתריום (Ethereum) עובר להוכחת הימור

מאוחר יותר ב-2022 אמור Ethereum לבצע את המעבר לפרוטוקול הוכחת הימור. השדרוג הזה נקרא "המיזוג" והוא מגדיר מחדש לחלוטין את אופן הפעולה של מערכת Ethereum.

במקום כורים שיאמתו עסקאות, Ethereum תשתמש בבעלים של מניות משמעותיות כדי לאמת עסקאות. המאמתים הללו "מעריכים" את המטבע שלהם ומרוויחים תגמולים בצורת אתר עבור אימות עסקאות. עם זאת, בעלי עניין עלולים לאבד את השקעתם אם הם יאמתו עסקאות שאינן תואמות את הכללים של Ethereum. אפילו משקיעים קטנים יותר יכולים להשתתף במערכת ההימורים – ולהרוויח תגמולים – על ידי הבטחת המטבעות שלהם עם מאמת.

הצפי הוא שהמעבר, כמו גם עמלות העסקאות שנשרפו – נהרסות לנצח – יובילו לפחות אתרים בקיום וספירלה דפלציונית, שתגרום לקריפטו להמריא.

האם אתריום (Ethereum) היא השקעה טובה?

Ethereum עלה משמעותית במהלך השנים האחרונות, כך שמי שקנו והחזיקו לפני שנים הצליחו היטב. אבל במקום להסתכל על מהלכי המחירים של אתמול ולפחד מהחמצה, חשוב להבין במה אתה משקיע. ועל בסיס זה, מי שרוכש את'ריום קונה מטבע קריפטוגרפי שאינו מגובה בשום נכס קשה או תזרים מזומנים. .

זה אולי נשמע טריוויאלי, אבל זה ההבדל העיקרי בין מניות למטבע קריפטוגרפי . מניה היא בעלות חלקית בעסק, ולכן הביצועים שלה לאורך זמן נובעים מההצלחה המתמשכת של אותו עסק. אם העסק יגדיל את הרווח שלו, סביר להניח שהמנייה שלו תעקוב אחרי הצמיחה לאורך זמן. לבעלי המניות יש נתח בעלות חוקי בנכסים ובתזרים המזומנים של אותו עסק.

לעומת זאת, Ethereum – ורוב מטבעות הקריפטו הפופולריים האחרים – מגובים בשום דבר. הדבר היחיד שמחזיק את המחיר הוא האופטימיות של משקיעים אחרים, שכולם חושבים שהם יוכלו למכור את ה-cryptocoin תמורת יותר כסף מאוחר יותר למישהו אחר – מה שמכונה "תיאוריית הטיפש הגדול" של השקעה. ספקולציות הן הדבר היחיד שמניע את Ethereum וקריפטומים אחרים גבוהים יותר.

מסיבה זו, בין היתר, האגדה של המשקיע וורן באפט שאמר שלא יגע במטבעות קריפטוגרפים, ואף קראה לזה "רעל עכברים בריבוע". הגישה של באפט היא רמז טוב לגבי הערך המתמשך הזמין במטבעות קריפטוגרפיים.

האם לקנות או לכרות אתריום (Ethereum) ?

אם אתם מחפשים השערות לגבי Ethereum, זה פשוט פשוט לקנות ולסחור במטבע הקריפטו בפלטפורמת מסחר פופולרית כמו Robinhood או Binance.US . אתה יכול לגשת לשוק 24 שעות ביממה, ותהיה לך נזילות טובה, כלומר תוכל לבצע עסקה מבלי להזיז את המחיר הרבה. גם חישוב הרווח פשוט: אתה מרוויח כשאתה מוכר מטבעות עבור יותר ממה ששילמת.

אם אתה חושב על כריית Ethereum, אתה צריך לחשוב כמו בעל עסק. תצטרך להשקיע סכומי כסף משמעותיים באסדות כרייה כדי שתוכל לייצר את המטבע הקריפטו ואז תצטרך להוציא חשמל יקר בזמן שאתה כורה אותו. תצטרך להריץ את המספרים כדי לראות אם זה הגיוני כלכלית שתבצע את ההשקעה הראשונית ותמשיך את הפעולה שלך. כלומר, אתה רוצה להרוויח מטבעות ששווים יותר ממה ששילמת כדי לכרות אותם.

והכי חשוב, עם מעבר של Ethereum למערכת הוכחת הימור, Ethereum לא יזדקק יותר לכורים. במקום זאת, מאמתים יפקחו על המערכת ויאמתו עסקאות קריפטו. זו הסיבה שמפתח אחד של Ethereum ממליץ לא להשקיע בציוד כרייה נוסף.

בסופו של דבר, קל יותר לקנות את'ריום מאשר לכרות אותו ודורש פחות מאמץ. אולי עדיין יש פוטנציאל רווח בכריית מטבעות קריפטוגרפיים, אבל תצטרך לראות אם המספרים עובדים.

שורה תחתונה

ספקולנטים יכולים להשקיע ישירות במטבעות קריפטוגרפיים כמו Ethereum, אבל הם יכולים גם להשקיע בחברות שעשויות להרוויח מהמעבר למטבעות דיגיטליים .

בין אם אתה סוחר ב-Ethereum, ביטקוין או כל חברות קריפטו, חיוני להבין את הסיכונים, כולל ההפסד הפוטנציאלי של כל ההשקעה שלך. משקיעים צריכים לנקוט בגישה מדודה עם מטבעות קריפטוגרפיים, לאור התנודתיות שלו וסיכונים רבים. מי שמחפש לטעום מהאקשן לא צריך להשקיע יותר ממה שהוא יכול להרשות לעצמו להפסיד.

4.8/5 - (79 votes)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

bitcoin
Bitcoin (BTC) $ 67,791.16
ethereum
Ethereum (ETH) $ 3,694.91
tether
Tether (USDT) $ 1.00
usd-coin
USDC (USDC) $ 1.00
xrp
XRP (XRP) $ 0.623174
solana
Solana (SOL) $ 170.46
terra-luna
Terra Luna Classic (LUNC) $ 0.000156
cardano
Cardano (ADA) $ 0.702696
polkadot
Polkadot (DOT) $ 10.40