מדריכי קריפטו

מה זה לייטקוין (LTC) ואיך זה עובד? מעודכן 2022

Litecoin (LTC) הוא מטבע קריפטוגרפי שנוצר בשנת 2011 על ידי מהנדס גוגל לשעבר צ'רלי לי. זה היה אחד ה"אלטקוינים" הראשונים – או חלופות לביטקוין. למרות שהוא בנוי על קוד המקור המקורי של ביטקוין וחולק תכונות מסוימות עם BTC, לייטקוין תוכנן לשפר את הביטקוין, במיוחד במונחים של מהירות העסקאות.

למרות שליטקוין היה בתחילה כניסה פופולרית לקטגוריית הקריפטו, הוא צבר ואיבד ערך עם הזמן, והציג תנודתיות דומה למטבעות קריפטוגרפיים רבים (או אפילו מניות ואג"ח מסוימות ). נכון ל-25 באוקטובר 2021, שווי לייטקוין היה בערך 195.13 דולר, עם שווי שוק של 13.42 מיליארד דולר.

אם אתה תוהה איך Litecoin עובד, למה משמש Litecoin והאם זה הגיוני לסחור ב Litecoin, המשך לקרוא.

מה זה לייטקוין?

כמו צורות רבות של קריפטו, Litecoin הוא מטבע קריפטוגרפי מבוזר, עמית לעמית; הוא נוצר ממזלג בבלוקצ'יין הביטקוין , ספר החשבונות הציבורי השקוף והדיגיטלי המשמש את רוב מטבעות הקריפטו. Litecoin תוכנן כדי לאפשר תשלומים כמעט מיידיים, כמעט ללא עלות, שניתן להחליף בין אנשים או מוסדות ברחבי העולם.

בדומה לביטקוין, לייטקוין משתמש במערכת הוכחת עבודה (PoW) כדי לאמת עסקאות בבלוקצ'יין, אך בשל שינויים מסוימים היא נחשבת לגרסה "קלה" יותר, מהירה יותר של ביטקוין. ההבדל העיקרי בין Litecoin לביטקוין הוא ש-Litecoin משתמש באלגוריתם כרייה שנקרא scrypt, כדי לאפשר זמני עסקה מהירים יותר.

לייטקוין מייצר בלוק חדש לכרייה כל 2.5 דקות, שהוא מהיר פי ארבעה בערך מ-10 הדקות של ביטקוין. היצע הלייטקוין גדול גם פי ארבעה. בעוד לביטקוין יש תקרת של 21 מיליון מטבעות, היצע ה-Litecoin כולל תקרה של 84 מיליון.

בניגוד למטבעות פיאט מסורתיים כמו הדולר או האירו, היצע הלייטקוין מוגבל ל-84 מיליון. נכון לסוף אוקטובר 2021, כ-67 מיליון Litecoins נכרו.

שער מטבע לייטקוין (LTC) בזמן אמת

LITECOIN TABLE
#CoinPriceVolume (24h)ChangeLast 24h

איך לייטקוין עובד?

תהליך הכרייה של Litecoin דומה לביטקוין ולמטבעות קריפטוגרפיים אחרים מבוססי בלוקצ'יין. כל בלוק של עסקאות מאושר על ידי כורים, שמשתמשים בחומרת מחשב בעלת עוצמה גבוהה כדי לאשר כל בלוק ולאבטח אותו לבלוקצ'יין, תהליך הכולל מיליארדי חישובים, פשוטו כמשמעו. מכאן המונח "הוכחת עבודה".

לאחר אימות הבלוק, הבלוק הבא נכנס לשרשרת. בדרך כלל מניחים שעסקאות באמצעות טכנולוגיית בלוקצ'יין הן אנונימיות (אם כי במהותן הן בדוי – מכיוון שלכל משתמש יש כתובת ציבורית). כורים שמאמתים בהצלחה את החסימה מתוגמלים ב-12.5 Litecoins. בדומה לביטקוין, מספר ה-Litecoins המוענק מצטמצם בחצי בקצב קבוע.

מתי חל חציית הלייטקוין האחרונה?

כאשר Litecoin הושק בשנת 2011, התגמול היה 50 LTC. החצייה הראשונה הייתה באוגוסט 2015, ל-25 LTC. באוגוסט 2019, התגמול הצטמצם מ-25 ל-12.5, והחצייה תימשך במרווחים קבועים – כל 840,000 בלוקים – עד לכריית ה-Litecoin ה-84,000,000.

בהתחשב בכך שקוביות לייטקוין נכרות בערך כל 2.5 דקות, החצייה מתרחשת בערך כל ארבע שנים. קצב זה מובנה באלגוריתם Litecoin.

למה משמש לייטקוין?

המיקוד העיקרי של Litecoin הוא לפעול כאמצעי לביצוע תשלומים ללא בנק או מתווך אחר של צד שלישי.

Litecoin תוכנן לשמש לעסקאות זולות יותר, ולהיות יעיל יותר לשימוש יומיומי. לשם השוואה, ביטקוין יכול לשמש לעתים קרובות כמאגר ערך למטרות ארוכות טווח.

במה שונה לייטקוין מביטקוין?

לייטקוין שונה מביטקוין בארבע דרכים עיקריות, כולל היצע לייטקוין, שמוגבל ל-84 מיליון מטבעות לעומת 21 מיליון ביטקוין. (הערה: לא כל מטבעות הקריפטו מוגבלים; לחלקם, כמו Ethereum (ETH) יש היצע בלתי מוגבל.) שלוש הבחנות נוספות שכדאי לזכור:

1. קריפטוגרפיה

על מנת להוסיף בלוקים חדשים של Litecoin או ביטקוין לבלוקצ'יין, הכורים חייבים לפתור פונקציות hash. הבדל גדול בין Litecoin לביטקוין הם האלגוריתמים ההצפנים שהם משתמשים בהם. ביטקוין משתמש באלגוריתם SHA-256, ואילו Litecoin משתמש באלגוריתם חדש יותר בשם scrypt.

מפתחי Litecoin בחרו ב-scrypt בהתחלה כדי שכריית LTC לא תהיה נשלטת על ידי כורים מבוססי ASIC, ובכך לאפשר לכורים מבוססי GPU ו-CPU להתחרות. עם זאת, עם הזמן, כורים מבוססי ASIC הפכו לבעלי יכולת סקריפטה ובדרך כלל מייצרים יותר גיבוב. Scrypt נחשבה גם פחות פגיעה להתקפות סייבר.

2. מהירות

צ'רלי לי, מייסד Litecoin, רצה לתת עדיפות למהירות העסקאות, וזו עדיין סיבה מרכזית לפופולריות של LTC. זמן אישור העסקה הממוצע של רשת הביטקוין הוא כ-10 דקות לכל עסקה, בעוד של Litecoin הוא בערך 2.5 דקות. כך הרשת של Litecoin יכולה להתמודד עם יותר עסקאות בגלל זמן יצירת הבלוקים הקצר יותר שלה.

3. שווי שוק

ביטקוין מוביל את פסוקית הקריפטו במונחים של שווי שוק, ולכן יש לו שווי שוק גדול בהרבה מ-Litecoin. נכון ל-25 באוקטובר 2021, הערך הכולל של כל הביטקוין במחזור עמד על כ-1.1 טריליון דולר, בעוד ששווי השוק של לייטקוין עמד על כ-13.42 מיליארד דולר.

כיצד להשקיע בלייטקוין

אתה לא יכול לקנות Litecoin או מטבעות קריפטוגרפיים אחרים דרך ברוקרים מסורתיים רבים. במקום זאת, יש לרכוש Litecoin דרך אחת מבורסות המטבעות הקריפטוגרפיים, או דרך חברת ברוקראז' מקוונת המציעה מסחר בקריפטו.

שקול עמלות, אבטחה ונגישות לפני קבלת החלטה היכן לסחור במטבעות קריפטוגרפיים.

כדי לאחסן קריפטו בצורה מאובטחת, עליך להשתמש בארנק קריפטוגרפי , תוכנה לניהול הנכסים. אבל גם אם יש לך תוכנה שאתה סומך עליה, עליך לזכור ולאבטח סיסמה או מפתח שרק אתה יודע. זו הייתה בעיה עם קריפטו, מכיוון שאנשים ששוכחים את הסיסמאות שלהם מאבדים למעשה את הנכסים.

כדי להכניס קריפטו לארנק עצמו, המשקיעים צריכים להשתמש בבורסת קריפטו. איך פועלות חילופי קריפטו זה שהם מספקים פלטפורמה לקנייה ומכירה של קריפטו – או על ידי החלפת סוג קריפטו אחד באחר, או, בדרך כלל, שימוש בכסף פיאט (כמו דולרים) כדי לרכוש או לקבל כסף פיאט עבור קריפטו שאתה מוכר. גם כאשר בורסות הקריפטו צומחות בפופולריות ומתכננות מערכות אבטחה מתוחכמות יותר, פריצות ומקרים של גניבה עדיין ממשיכים להתרחש.

מה המחיר של לייטקוין?

אתה יכול לראות את המחיר הנוכחי של Litecoin ב-CoinMarketCap ובאתרים אחרים. כמו ברבים ממטבעות הקריפטו הפופולריים ביותר , Litecoin חווה תנודתיות משמעותית במהלך ההיסטוריה הקצרה שלו.

בנקודה הגבוהה ביותר שלו, בדצמבר 2017, לייטקוין נסחר במעל 375 דולר, העלייה הדרמטית ביותר שלו עד כה. בדצמבר 2018, המחיר היה נמוך עד 24 דולר, לפני עלייה נוספת במהלך תחילת 2019. לייטקוין נסחר כעת בכ-195 דולר, נכון ל-25 באוקטובר 2021.

אילו גורמים משפיעים על מחיר LTC?

כמו המחיר של כל השקעה, המחיר של לייטקוין נתון לביקוש בשוק. אבל מהם כמה מהגורמים המרכזיים שיכולים להשפיע על הביקוש?

כאשר ה-Litecoin הושק ב-2011, הוא היה אחד מהאלטקוינים הראשונים והוא נחשב ליריב ראוי לביטקוין, הודות למהירות העסקאות המהירה והיעילות הכוללת שלו.

הרבה השתנה ב-10 שנים; כעת ישנם אלפי מטבעות קריפטוגרפיים בשוק, ומטבעות רבים המציעים מהירויות עסקה מהירות יותר ותכונות חשובות אחרות כמו היכולת ליצור אפליקציות (אפליקציות מבוזרות), חוזים חכמים ועוד. התחרות המוגברת הורידה את הביקוש ל-LTC, אשר בתורו השפיע על המחיר שלו – והמחיר הנמוך אומר שזה פחות משתלם לכורים, שמקבלים פיצוי באמצעות Litecoins.

עם זאת, נכון ל-25 באוקטובר 2021, לייטקוין עדיין היה המטבע הקריפטוגרפי ה-17 בגודלו לפי שווי שוק – בקושי פיגורה.

מהם הסיכונים של לייטקוין?

הסיכונים של לייטקוין דומים לסיכונים של רוב מטבעות הקריפטו. המגזר כולו בקושי בן תריסר שנים, נכון לפרסום מאמר זה. וכמו כל תעשייה צומחת – במקרה זה כזו שעדיין לא מוסדרת היטב – הסיכון להפסדים גדול. הנה למה:

תנודתיות גבוהה

שוק הקריפטו הוא ספקולטיבי מאוד ולכן תנודתי מאוד . נכון ליוני 2021, Litecoin היה בין 10 המטבעות הקריפטו המובילים; נכון לאוקטובר 2021, הוא מתקרב לתחתית 20 הראשונים. בהתחשב באיזו מהירות דברים יכולים להשתנות, ייתכן שהמגמה הזו לא מהווה אינדיקטור לבאות, אבל חשוב למשקיעים לזכור כאשר בוחנים לייטקוין כמחזה ספקולטיבי מול חנות של ערך.

עתיד לא ברור

כפי שצוין קודם לכן, כאשר LTC הושק לראשונה ב-2011, הסוחרים הסתקרנו מהשימוש החדשני שלו בקוד המקור של הביטקוין כדי לספק יעילות בעסקאות. כעת החידוש הזה נשחק, הודות לאינספור מתמודדי קריפטו חדשים, ולא ברור אם ל-LTC יש כוח עמידה לשמור על נאמנות המשקיעים.

עצירות רגולטוריות

למרות שבתיאוריה ניתן להשתמש ב-Litecoin לתשלומים מהירים יותר, המציאות היא שאימוץ הקריפטו כאמצעי תשלום אוניברסלי והחלפה משפטית עדיין באוויר.

כל זה צריך לומר, למרות שהשקעה ב-Litecoin מציעה כמה יתרונות – למטבע יש נזילות גבוהה, עבור אחד, ועשור שלם של כוח עמידה, עבור אחר – זה לא בלי כמה סיכונים.

לסיכום

ההיסטוריה של 10 השנים של Litecoin היא היסטוריה מרתקת. מה שהתחיל כמעין ניסוי – מהנדס סקרן שיצר מזלג חדשני מבלוקצ'יין הביטקוין – הפך במהרה לאלטקוין מאומץ ונסחר נרחב שנשאר בין 20 מטבעות הקריפטו המובילים כיום. הודות לשימוש שלו ב-scrypt, אלגוריתם מהיר יותר, מהירות העסקאות של litecoin היא רק 2.5 דקות לעומת כ-9 דקות בביטקוין.

עשור לאחר מכן, לייטקוין עדיין מוערך בשל מהירויות העסקאות המהירות שלו, אם כי הוא מתמודד עם קצת רוח נגד. כרגע, אלה כוללים מכשולים רגולטוריים אפשריים ואולי אובדן פופולריות בקרב משקיעים. אבל מה שהעתיד יביא הוא ניחוש של מישהו. דבר אחד שבטוח, למשקיעים עם מושב בשורה הראשונה תהיה יותר נראות ככל שהעתיד יתפתח.

 

5/5 - (19 votes)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

bitcoin
Bitcoin (BTC) $ 71,841.25
ethereum
Ethereum (ETH) $ 3,889.48
tether
Tether (USDT) $ 1.00
usd-coin
USDC (USDC) $ 0.998698
xrp
XRP (XRP) $ 0.676407
solana
Solana (SOL) $ 169.32
terra-luna
Terra Luna Classic (LUNC) $ 0.000177
cardano
Cardano (ADA) $ 0.760835
polkadot
Polkadot (DOT) $ 11.33