מדריכי קריפטומטבעות קריפטו

מה זה מטבע קרדנו? Cardano (ADA)

אם התעסקת בהשקעות קריפטו, תיתקל בפלטפורמות הביטקוין, האת'ריום והקרדנו. אז מה זה קרדנו ומה מייחד אותו מהשאר?

Cardano (ADA) הפך לאחד מנכסי הבלוקצ'יין הצומחים ביותר בכל תעשיית מטבעות הקריפטו. היא בולטת מבלוקצ'יין מתחרים אחרים על ידי קידום הטכנולוגיה בה היא משתמשת במהירות מהירה.

Cardano מחפשת ליצור פלטפורמת פיתוח אפליקציות מבוזרת (DApp). ניתן להשתמש ב-Cardano blockchain לבניית חוזים חכמים, ובתמורה, ליצור יישומים ופרוטוקולים מבוזרים.

תכונה פופולרית וייחודית נוספת היא פרוטוקול הוכחת הסכמה של Cardano שנועד להפחית את הוצאות האנרגיה במהלך תהליך ייצור הבלוק. פרוטוקול זה כולל מנגנון קונצנזוס הניתן להרחבה אינסופית.

היעילות האנרגטית של Cardano ויכולת הקנה מידה מקלה על הכרייה ומבטיחה זמני עסקה מהירים בפלטפורמה. עם Cardano, אתה יכול לשלוח ולקבל כספים באופן מיידי עם דמי עסקה מינימליים.

שער Cardano
#CoinPriceVolume (24h)ChangeLast 24h

 

מה זה קרדנו (ADA)?

Cardano היא דור שלישי, פלטפורמת בלוקצ'יין מבוזרת להוכחת הימור שנוצרה בשנת 2017. ADA הוא המטבע הקריפטו של הפלטפורמה.

בדומה למטבעות קריפטוגרפיים אחרים, ADA הוא מטבע דיגיטלי שניתן להשתמש בו כדי לאחסן ערך או לשלוח ולקבל כספים. המטבע הקריפטוגרפי של ADA פועל על ה-Cardano blockchain. קרדנו פועל לפי פרוטוקול הקונצנזוס של Ouroboros הוכחת סיכון .

הלב של כל פלטפורמת בלוקצ'יין הוא האלגוריתם שבו הוא משתמש כדי ליצור בלוקים ולאמת עסקאות. Cardano משתמש ב-Ouroboros, אלגוריתם שמשתמש בפרוטוקול הוכחת הימור (PoS) כדי לכרות בלוקים. Ouroboros תוכנן על ידי מומחים בתחומי ההצפנה וההנדסה. הוא מבוסס על עקרונות מדעיים ומתמטיים כדי להגביר את היעילות והאבטחה של הפלטפורמה.

הפיתוח של קרדנו היה ייחודי בכך שהוא קיבל מידע על ידי מחקר אקדמי אקדמי. כל אחד משלבי הפיתוח של קרדנו נתמך על ידי מסגרת מבוססת מחקר, המשלבת תובנות שנבדקו עמיתים עם שיטות מבוססות ראיות. זה יוצר בסיס חזק שממנו ניתן להתקדם לעבר העתיד של רשת הבלוקצ'יין וגם של אסימון ADA.

פרוטוקול הוכחת הימור בו משתמש קרדנו נועד להפחית את הוצאות האנרגיה במהלך תהליך ייצור הבלוק. בנוסף, פרוטוקול זה כולל מנגנון קונצנזוס הניתן להרחבה אינסופית. מדרגיות זו ויעילות אנרגטית מאפשרים כרייה קלה וזמני עסקה מהירים בפלטפורמה.

מי יצר את קרדנו (ADA)?

צ'ארלס הוסקינסון, המייסד השותף של Ethereum, החל בפיתוח של Cardano בשנת 2015 עם ג'רמי ווד. השניים גם הקימו את IOHK (Input Output Hong Kong), חברת טכנולוגיה שעיצבה את האלגוריתם Ouroboros. הם השיקו את Cardano בשנת 2017. Cardano מיצבה את עצמה כגרסה מעודכנת של Ethereum, והגדירה את עצמה כפלטפורמת דור שלישי לעומת סטטוס הדור השני של Ethereum.

כיום, קרדנו מתוחזק על ידי שלושה ארגונים נפרדים:

• קרן קרדנו – מלכ"ר האחראי על פיקוח על פיתוח הבלוקצ'יין של קרדנו.

• IOHK – IOHK בנתה את Cardano ותכננה את Ouroboros, אלגוריתם הוכחת הימור שמשמשת Cardano להפעלת הרשת שלה.

• Emurgo – החברה המופקדת על עזרה בעידוד ארגונים וארגונים גדולים יותר לאמץ את הטכנולוגיה של Cardano

היתרונות והחסרונות של קרדנו (ADA)

עד כמה שקרדינו חדשני, יש כמה יתרונות וחסרונות שיש לקחת בחשבון כשמחליטים אם לקנות את Ada crypto. בואו נבחן תחילה כמה מהיתרונות.

מכיוון שה-Cardano blockchain מסתמך על מנגנון קונצנזוס PoS, הוא נחשב ליותר בר-קיימא מבחינה סביבתית בהשוואה למטבעות קריפטוגרפיים המשתמשים ב-PoW – שצורך כמויות עצומות של אנרגיה. על פי אומדן של צ'רלס הוסקינסון, ממייסדי קרדנו, בפברואר 2021 השתמשה הרשת רק ב-6 GWh (ג'יגה וואט שעות) בשנה, שהם פחות מ-0.01% מההערכה של 110 TWh (טרוואט שעות) בשימוש רשת הביטקוין .

יתרון פוטנציאלי נוסף למשקיעים: המוצרים והעדכונים החדשים של Cardano הם מונעי מחקר, כלומר הם עוברים ביקורת עמיתים ונבדקים כדי למזער באגים ולמקסם את האבטחה.

בנוסף, לקארדנו יש מהירויות עסקה מהירות יותר מפלטפורמות אחרות ובדרך כלל גובה עמלות נמוכות יותר. זה נתן לו יתרון על פני מטבעות ואסימונים אחרים במונחים של מדרגיות.

עם זאת, פלטפורמת Cardano עומדת בפני כמה אתגרים. למרות שקרדנו ידוע בתור הקריפטו הראשון ועדיין הגדול ביותר המשתמש בהוכחת הימור, הוא עדיין לא צבר את סוג המומנטום שיאפשר לו להתחרות בשחקנים הגדולים יותר.

ולמרות שהנטייה המדעית שלה מעניקה לקרדנו אמינות רבה, ייתכן שהדגש על סקירת עמיתים ובדיקות האטה את צמיחת הרשת. לפלטפורמה היה קשה לעשות התקדמות ניכרת בתחומים כמו חוזים חכמים.

מסיבה זו ומסיבות אחרות, ל-ADA עדיין אין הסכמה רחבה של קריפטו אחר לתשלומים ועסקאות אחרות.

 

יתרונות חסרונות
• נחשב לאחד מסוגי הקריפטו הירוקים יותר, הודות לפרוטוקול PoS בעל ההשפעה הנמוכה שלו. • לא צברה את המומנטום שיכול לעזור לה להתחרות בפלטפורמות קריפטו אחרות וגדולות יותר.
• מיקוד מבוסס מחקר משפר את האמינות של המוצרים וההשקה. • דגש על מחקר וסקירת עמיתים נוטה להאט את הצמיחה של קרדנו.
• בלוקצ'יין יעיל יותר ובעל פוטנציאל להרחבה יותר. • ל-ADA אין הסכמה רחבה של צורות קריפטו אחרות.

 

איך קרדנו עובד?

שכבת יישוב קרדנו

שכבת ההסדר של קרדנו היא השכבה החשבונאית של פלטפורמת קרדנו. זה המקום שבו מחזיקי אסימון יכולים לשלוח ולקבל ADA באופן מיידי עם עמלות עסקה מינימליות. אחת מנקודות החוזק של קרדנו היא ההפרדה בין השכבות החשבונאיות והחישוביות. באופן זה, הפלטפורמה נבנית מתוך מחשבה על הרגולציה.

שכבה חישובית של קרדנו

השכבה החישובית של Cardano מכילה את הוכחת ההימור, פרוטוקול הקונצנזוס של Ouroboros. הפרוטוקול עוזר להפעיל חוזים חכמים, להבטיח אבטחה ותאימות, ולאפשר פונקציונליות מתקדמת אחרת.

השימוש של קרדנו במתמטיקה מאפשר יצירת בלוקצ'יין מאובטח שניתן להוכיח. הוא פחות מועד להתקפות. מנגנון הקונצנזוס של Ouroboros מאפשר גם שליחה וקבלה של ADA בקלות ובבטחה בכל עת.

כמנגנון קונצנזוס של PoS, Ouroboros מספק תגמולים למחזיקי אסימונים המעבירים את ה-ADA שלהם לרשת. קרדנו זקוק למחזיקי אסימון כדי להקנות את ה-ADA שלהם לרשת מכיוון שזה מה שמביא לקונצנזוס ברשת.

קונצנזוס רשת חשוב מכיוון שהוא מאפשר:

  • עסקאות ברשת שיש לאמת,
  • בלוקים של עסקאות שייווצרו,
  • בלוקים שנוצרו לאחרונה שיתווספו ל-Cardano blockchain.

Ouroboros כל כך יעיל מכיוון שהוא דורש ממספר קטן של מחזיקי ADA להיות מקוונים ולשמור על קישוריות רשת טובה. כדי לצמצם עוד יותר את צריכת האנרגיה, נוצרים בריכות יתד. מחזיקי ADA יכולים לארגן את עצמם במאגרי הימורים ולבחור כמה שייצגו את המאגר במהלך ביצוע הפרוטוקול, מה שמקל על ההשתתפות ומבטיח יצירת בלוק גם אם חלק מבעלי האסימונים אינם מקוונים.

אלה שמשקיעים את ה-ADA שלהם לבלוקצ'יין מתוגמלים על מאמציהם עם יותר קריפטו של Cardano בתמורה. מערכת ההימורים הזו עוזרת לשמור על אבטחה לאורך כל הבלוקצ'יין.

שימושים עבור Cardano

מטבע קרדנו, ADA, יכול לשמש כהעברת ערך באופן דומה שבו משתמשים במזומן כיום. זה דומה לשימושים של מטבעות קריפטוגרפיים אחרים כמו Ethereum וביטקוין.

אבל בעיקר, Cardano שואפת להיות פלטפורמת פיתוח אפליקציות מבוזרת (DApp) עם ספר ריבוי נכסים וחוזים חכמים הניתנים לאימות.

אם אתה משקיע במטבעות קריפטוגרפיים , בהחלט שמעתם על הוויכוח של Cardano נגד Ethereum . לעתים קרובות משווים את Cardano ואת'ריום זה לזה מכיוון ששתי הרשתות שלהם מספקות הצעות דומות.

מפתחים יכולים להשתמש הן בשרשראות Ethereum (ETH) והן ב-Cardano (ADA) עבור תכונות דומות, כולל הפעלת היגיון תכנות מותאם אישית (חוזים חכמים) ובניית תוכניות (יישומים מבוזרים).

ההבדל העיקרי כרגע הוא ש-Blockchain הוכחת עבודה של Ethereum מתגלה כפחות גמיש מפרוטוקול ההוכחה של Ouroboros קונצנזוס של Cardano.

פרוטוקול הקונצנזוס הגמיש אומר גם שניתן לאמת עסקאות במהירות רבה. ליכולת לשלוח ולקבל כספים באופן מיידי, תמורת עמלות מינימליות, יש אפליקציות רבות בעולם העסקים והפיננסים.

בנוסף, ADA משמש בהצבעה. בקרדנו, לכל מי שבבעלותו המטבע הקריפטוגרפי יש השפעה על הפיתוח שלו.

איפה קונים קרדנו?

למרבה המזל, Cardano הוא אלטקוין מבוסס היטב, כך שזה נכס שתוכל למצוא כמעט בכל פלטפורמת מסחר קריפטו.

אתה יכול לקנות את Cardano ב-Coinbase, eToro, Kraken, Binance וכו'.

פשוט צור חשבון, הפקד כספים לחשבון והשתמש בכספים שהופקדו כדי לקנות ADA בפלטפורמת המסחר.

סיכום

מה זה קרדנו? כמו Ethereum, Cardano היא פלטפורמת פיתוח אפליקציות מבוזרת (DApp) . ניתן להשתמש ב-Cardano blockchain לבניית חוזים חכמים, ובתמורה, ליצור יישומים ופרוטוקולים מבוזרים.

בנוסף, פרוטוקול הקונצנזוס של Cardano להוכחת הימור נועד להפחית את הוצאות האנרגיה במהלך תהליך ייצור הבלוק. פרוטוקול זה כולל מנגנון קונצנזוס הניתן להרחבה אינסופית.

המדרגיות והיעילות האנרגטית של Cardano מאפשרות כרייה קלה וזמני עסקה מהירים בפלטפורמה. היכולת לשלוח ולקבל כספים באופן מיידי, תמורת עמלות מינימליות, הופכת את קרדנו לנכס קריפטו פופולרי מאוד.

אם אתה מעוניין להתחיל להשקיע בקרדנו, תוכל לקנות את קרדנו בבורסות המטבעות הקריפטוגרפיים הפופולריים ביותר.

4.8/5 - (35 votes)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

bitcoin
Bitcoin (BTC) $ 71,095.05
ethereum
Ethereum (ETH) $ 3,852.81
tether
Tether (USDT) $ 1.00
usd-coin
USDC (USDC) $ 1.00
xrp
XRP (XRP) $ 0.669348
solana
Solana (SOL) $ 166.26
terra-luna
Terra Luna Classic (LUNC) $ 0.000175
cardano
Cardano (ADA) $ 0.749111
polkadot
Polkadot (DOT) $ 11.12