מדריכי קריפטו

מה זה מטבע קריפטו דוג'קוין?

Dogecoin: מה זה והאם יש לו ערך כלשהו?

מביטקוין ל-Ethereum ומ-Litecoin ל-Tether, יש כיום יותר מ-4,000 מטבעות קריפטוגרפיים במחזור. Dogecoin, מה שנקרא מטבע קריפטוגרפי ממיים, התחיל כבדיחה אבל הוא נכרה כעת בקצב של 10,000 מטבעות חדשים בכל דקה.

דוג'קוין הוא אחד ממספר מטבעות קריפטוגרפיים שעלו לכותרות בחודשים האחרונים, וזכו לתשומת לב רבה הן בגלל עליות המחירים שלו והן בזכות הייחודיות שלו כ'מטבע קריפטוגרפי ממים' עם קהל עוקבים. יש לו שווי שוק של כ-44 מיליארד דולר , מה שהופך אותו למטבע הקריפטו השישי בגודלו ולנכס ה -475 בגודלו בעולם (נכון ל-10 ביוני 2021).

המחיר של Dogecoin עלה בצורה דרמטית מאז מאי 2020 (ראה איור 1), אך הוא נותר מטבע זול יחסית עם היצע גדול מאוד. אבל מה זה בדיוק – והאם יש לזה ערך?

שער אמת מטבע דוג'קוין Dogecoin

דוגיקוין table
#CoinPriceVolume (24h)ChangeLast 24h

מה זה Dogecoin?

Dogecoin הוא מטבע קריפטוגרפי שהתחיל כבדיחה , שלקח את שמו והלוגו שלו ממם של כלב שיבא אינו שהפך פופולרי באינטרנט בשנת 2013. הוא הוקם על ידי ג'קסון פאלמר – מהנדס תוכנה שעובד עבור אדובי – למרות שמאז הלך משם מהפרויקט.

לפאלמר היו שתי לשוניות פתוחות זו לצד זו במחשב שלו – האחת הייתה CoinMarketCap (אגרגטור של נתונים על מטבעות קריפטוגרפיים) והשנייה הייתה כתבה חדשותית על המם הטוב ביותר של 2013, Doge. בעת המעבר בין הכרטיסיות, לפאלמר היה רעיון לחבר את שני האלמנטים יחד וצייץ במהירות על מטבע קריפטוגרפי חדש וחם בשם Dogecoin וקנה את דומיין האתר.

זמן קצר לאחר מכן , מפתח IBM בילי מרקוס פנה אל פאלמר באמצעות טוויטר ושאל אותו אם הוא יהיה מוכן ליצור מטבע קריפטוגרפי של Dogecoin בפועל והוא הושק רשמית ב-6 בדצמבר 2013. ב-25 בדצמבר 2013, מספר ארנקי Dogecoin נפרצו אך קהילת Dogecoin התכנסו והחזירו למשתמשים שהושפעו . זה היה הראשון מבין יוזמות רבות בקנה מידה גדול של קהילת Dogecoin.

Dogecoin משמש בעיקר למתן טיפים למשתמשים ב-Reddit ובטוויטר, אך הוא מקובל גם כאמצעי תשלום על ידי  כמה עשרות סוחרים . זה יכול לשמש לקניית מזון, ציוד ביתי ואפילו דומיינים של אתרים. אבל הוא נוצר בעיקר כניסיון לשבור את הסטיגמה סביב מטבעות קריפטוגרפיים, שנשאו אז קונוטציות שליליות. פאלמר גם הציג אותו כחלופה לחמדנות שראה בקהילת מטבעות הקריפטו וככזה, Dogecoin נועד להיות לא אטרקטיבי למשקיעים על ידי שמירה על ערך נמוך לצמיתות בשל אלגוריתם הכרייה שלו.

גרף מטבע דוג'קוין Dogecoin עדכון חי

איך זה עובד?

Dogecoin הוא גרסה של Luckycoin (כיום לא פעיל), שהוא בעצמו 'מזלג' של Litecoin (שהוא גם מזלג של ביטקוין). מזלג קורה כאשר בלוקצ'יין מתפצל לשני נתיבים פוטנציאליים ויכול להוביל לשינוי מוחלט בפרוטוקול ובסופו של דבר למטבע קריפטוגרפי חדש לחלוטין. לדוגמה, בשנת 2017, Bitcoin Cash נוצר לאחר מזלג קשה בבלוקצ'יין הביטקוין.

ה-Dogecoin blockchain יכול לעבד כ -30 עסקאות בשנייה , וזה הרבה יותר גבוה מביטקוין. הוא משתמש באלגוריתם קונצנזוס של הוכחת עבודה הנקרא Auxiliary Proof of Work, המאפשר למי שכורה מטבעות קריפטוגרפיים אחרים של הוכחות עבודה (בעיקר Litecoin) בו-זמנית לכרות DOGE ללא עלות נוספת. תהליך זה ידוע בשם  כרייה ממוזגת .

תגמולי הבלוק הראשוני של Dogecoin תוכננו להיות אקראיים ולהשתנות בין אפס למיליון DOGE וזה נמשך עד שהגיע לאספקה ​​של 100 מיליארד, שהתרחשה בפברואר 2018. מאז, כל בלוק ממוקש מניב תגמול של 10,000 DOGE.

בלוק אחד נכרה בכל דקה ולדוגקוין אין מכסת אספקה. פאלמר הצהיר  שזו הייתה טעות וכי תקרת האספקה ​​הייתה צריכה להיות מוגדרת על 100 מיליארד. זה הושאר 'לא קבוע' בכוונה מכיוון שהוא שומר על העלות של DOGE נמוכה.

בדומה ל-Litecoin, Dogecoin משתמש בטכנולוגיית Scrypt, שיש לה hashrates נמוכים יותר (מדד של כוח חישובי לשנייה) וצורכת פחות אנרגיה מאלגוריתם הכרייה SHA-256 של ביטקוין. בסך הכל, Dogecoin שונה למדי מביטקוין, שיש לו מכסת אספקה ​​של 21 מיליון מטבעות, מתוכם למעלה מ-18.5 מיליון כבר נכרו.

קהילה ותומכים

קרן  Dogecoin  היא תאגיד ללא מטרות רווח הרשום במדינת קולורדו בארה"ב, והוא נוצר כדי לקדם את היוזמות הפילנתרופיות של הקהילה. עוד בשנת 2014, הקרן נתנה חסות לקבוצת מזחלות הבוב של ג'מייקה כדי שיוכלו להתחרות באולימפיאדת החורף בסוצ'י ולאחר מכן נתנה חסות לנהג ה-NASCAR ג'וש וייז , שנשא את הסמל על המכונית והז'קט שלו במירוץ האולסטאר של טאלדגה ב-2014. הם גם תמכו בחסות Doge4Water , פרויקט שמימן בהצלחה את יצירתה של באר מים נקיים בקניה.

מה זה מטבע קריפטו דוג'קוין
מה זה מטבע קריפטו דוג'קוין
מקור תמונה: Reddit

שרשורי Reddit  מכריזים על ערכו של Dogecoin כמטבע עולמי חדש ומנכ"ל טסלה אילון מאסק הגיב כי "Dogecoin נוצר כבדיחה כדי לצחוק על מטבעות קריפטוגרפיים, אבל הגורל אוהב אירוניה. התוצאה האירונית ביותר תהיה שדוגקוין יהפוך למטבע של כדור הארץ בעתיד.' מאסק מצייץ באופן קבוע על מטבעות קריפטוגרפיים והציוץ האחרון שלו שביקר את השימוש באנרגיה של ביטקוין תאם לירידה של 30% בערכו .

אבל הוא נשאר חיובי יותר לגבי Dogecoin, כשהציוץ שלו מצהיר שהוא עובד עם המפתחים שלו כדי לשפר את הרשת מה שגורם לעלייה במחיר – וכך גם הציוץ שלו ששאל את העוקבים אם הם רוצים שטסלה תקבל את Dogecoin.

לפיכך, לדוגקוין יש גיבוי חזק והעלייה האחרונה במחירי מטבעות הממים ומניות כמו GameStop מראה שקבוצות גדולות של משקיעים קטנים יכולים להזיז שווקים.

האם לדוגקוין יש ערך כלשהו?

כמו כל מטבעות קריפטוגרפיים, לדוג'ה אין ערך בסיסי, ויש הטוענים שאין לו שום סיבה. אנליסט שוק בכיר בפלטפורמה למסחר במטבעות מסורתיים, מצוטט כאומר: "לדוגקוין אין שימוש מסחרי או השקעה לכאורה מלבד כצינור למאניה ספקולטיבית ולניסיון להרוויח כסף. . אני חושד שחלק גדול מהמשיכה שלו טמון בעובדה שהוא מאוד מאוד זול לקנות ולמכור אותו, לעומת 60,000 דולר לביטקוין, מה שהופך אותו לנגיש הרבה יותר לסוחר קמעונאי שחושב ברפרוף.'

למחיר הנומינלי הנמוך עשויה להיות השפעה פסיכולוגית על משקיעים כמו שעושות 'מניות פרוטה', אבל בין אם אתה שם 1,000 דולר בדוגקוין או בביטקוין, אתה מסתכן באותו סכום. מנכ"ל אירופה בבורסת הקריפטו Kraken, מציע למשקיעים לקנות Dogecoin עבור הממים כמו עבור הכסף, וקובע: 'משקיעים קונים Dogecoin כדי להשתתף בבדיחה מבזה עצמית על חוסר היכולת שלהם להשקיע בחוכמה, מה שמחזיק הולך כמו המחיר של Dogecoin בודד ממשיך לעלות.'

התנודות האדירות במחיר נראות הרבה כמו תוכנית 'משאב אנד dump', שבה משתמשים מעלים את המחיר על ידי מיקוד תשומת הלב בנכס זול, עידוד משקיעים לקנות ואז לזרוק את המטבע ולהשאיר מאחור את המשקיעים שהם איטיים מדי או לא מתמצא מספיק. יתרה מכך, נראה שהבעלות של Dogecoin מרוכזת בידיים אנונימיות מעטות יחסית, כך שלא יידרש הרבה כדי להזיז את המחיר לשני הכיוונים.

העתיד

מה שצופן העתיד עבור Dogecoin, בלי קשר למטבעות קריפטוגרפיים אחרים, הוא משחק ניחושים. הבעיה הגדולה במרחב המטבעות הקריפטוגרפיים היא הקיטוב של הדעות – פרשנים, בלוגרים ויוטיוברים הם או שונאי קריפטו או 'מונבורי' (מאמינים שביטקוין ומטבעות קריפטוגרפיים אחרים ילכו לירח).

אבל העלייה בתשומת הלב היא חלק מתופעה רחבה יותר של משקיעים שנערמים לנכסים ספקולטיביים. ראש האסטרטגיה הכמותית העולמית ציטט את Dogecoin כדוגמה ל"מספר הולך וגדל של סימנים מוזרים ונפלאים של עודף שוק." ואכן, למעלה מ-50 מטבעות קריפטוגרפיים ממים רשומים כעת ב- CoinMarketCap , המתעדים את עלייתם לגדולה.

כמו כל מטבעות הקריפטו, המעכב הגדול ביותר לצמיחתו הוא חוסר היכולת להשתמש בו לעסקאות. עם זאת, הבעיה הספציפית של מטבעות קריפטוגרפיים ממים, בניגוד למטבעות קריפטוגרפיים אחרים, היא שהשימוש בהם מסתמך במידה מסוימת על משיכה של משתמשים למם. אם המשקיעים יאבדו עניין ב-meme, אז המחיר יקרוס ו-Dogecoin יהיה חסר ערך.

רק דבר אחד בטוח: Dogecoin הוא אחד ממטבעות הקריפטו הספקולטיביים והפכפכים ביותר כיום.

4.9/5 - (27 votes)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

bitcoin
Bitcoin (BTC) $ 67,791.16
ethereum
Ethereum (ETH) $ 3,694.91
tether
Tether (USDT) $ 1.00
usd-coin
USDC (USDC) $ 1.00
xrp
XRP (XRP) $ 0.623174
solana
Solana (SOL) $ 170.46
terra-luna
Terra Luna Classic (LUNC) $ 0.000156
cardano
Cardano (ADA) $ 0.702696
polkadot
Polkadot (DOT) $ 10.40