מדריכי קריפטו

מדריך הקריפטו למתחילים מעודכן 2022

עולם המטבעות הקריפטוגרפיים מסתובב מהר. השתמש במדריך שלנו כדי לשלוט ביסודות, ללמוד על חידושי קריפטו ולשקול את הדרכים הרבות שבהן אתה יכול להשקיע בקריפטו עכשיו.

יסודות קריפטו

מהו מטבע קריפטוגרפי?

מטבע קריפטו, המכונה לעתים קרובות "קריפטו", הוא כל סוג של מטבע מבוזר ודיגיטלי המבוסס על קריפטוגרפיה. שלושת המונחים הללו הם המפתח להבנת אלפי סוגי הקריפטו הנסחרים כיום.

מבוזר פירושו שמטבעות קריפטוגרפיים אינם מונפקים על ידי רשות מרכזית כמו ממשלה או בנק, כמו הדולר, האירו, הין ומטבעות פיאט אחרים. במקום זאת, מטבעות קריפטוגרפיים נוצרים, מוחלפים ומפוקחים על ידי רשת עמית לעמית מבוזרת.

קריפטו מיסודה היא דיגיטלית, כלומר שני דברים. ראשית, למעט כמה יוצאי דופן, הערך של רוב הקריפטו אינו צמוד למטבע פיאט כמו דולר או אירו, והוא גם לא נקבע על ידי מתכת יקרה כמו זהב. ולמרות שאנשים עשויים להתייחס לקריפטו במונחים פיזיים (למשל, כמטבעות), קריפטו נוצר ונסחר רק בפורמט דיגיטלי.

קריפטוגרפיה מתייחסת לטכניקה המתמטית המשמשת לאבטחת כל יחידת מטבעות קריפטוגרפיים ולהבטיח שלא ניתן להעתיק אותה.

רוב הקריפטו קיים בפלטפורמת בלוקצ'יין. Blockchain הוא ספר החשבונות הדיגיטלי שמתעד את רוב עסקאות הקריפטו. שימוש זה בטכנולוגיית בלוקצ'יין כמרכיב יסוד למטבעות קריפטוגרפיים החל בשנת 2009, במקביל להשקת הביטקוין. אבל טכנולוגיית הבלוקצ'יין מתפתחת במהירות, ומגוון תעשיות אחרות בודקות גם את היישומים הפוטנציאליים שלה.

איך עובד מטבעות קריפטוגרפיים?

כיום ישנם אלפי מטבעות קריפטוגרפיים, ולמרות שרבים מתוכננים לספק תכונה או פונקציה חדשה כלשהי בפלטפורמת בלוקצ'יין נתונה, רובם מבוססים על עקרונות דומים לאלה שהקימו את הביטקוין. קריפטו מאובטחת על ידי רשת עמית לעמית, ומשתמשים יכולים לסחור או להעביר ערך – גלובלי וכמעט מיידי, 24/7 – מבלי להסתמך על מתווך כמו בנק או מעבד תשלומים.

מטבעות קריפטו נחשבים מאובטחים מכיוון שהם משתמשים במערכת אימות "חסרת אמון" עבור כל העסקאות. המשמעות היא שמשתמשים לא צריכים להסתמך על צד שלישי כדי לאמת עסקאות: המערכת עצמה היא בשליטה עצמית.

נכון לנובמבר 2021, הערכות של מספר המטבעות הקריפטוגרפיים שבהם אתה יכול לסחור נע בין כ-6,000 מטבעות ליותר מ-10,000, עם שווי שוק כולל של למעלה מ-2 טריליון דולר. נכון לעכשיו, המטבעות הקריפטו הגדולים ביותר לפי שווי שוק הם ביטקוין, Ethereum, Binance Coin, Tether ו-Solana. מטבעות קריפטו מאוחסנים בדרך כלל בארנקים דיגיטליים, בדרך כלל ארנק בלוקצ'יין, המאפשר למשתמשים לנהל ולסחור בקריפטו שונים.

מהי טכנולוגיית בלוקצ'יין?

השימוש הנרחב בטכנולוגיית הבלוקצ'יין כפלטפורמה הבסיסית לרוב צורות הקריפטו החל בשנת 2009, כאשר שימוש חדשני בבלוקצ'יין איפשר השקה מוצלחת של ביטקוין. מסיבה זו, אנשים רבים חושבים על בלוקצ'יין ומטבעות קריפטוגרפיים כמילים נרדפות, כאשר למעשה לטכנולוגיית הבלוקצ'יין יש מגוון רחב של יישומים .

בלוקצ'יין הוא ספר חשבונות דיגיטלי, נספח בלבד, שניתן להשתמש בו כדי לעקוב או להקליט כמעט כל סוג של נכס, החל ממוצרים ושירותים ועד לפטנטים, חוזים חכמים ועוד. זה שקוף, כלומר העסקאות בבלוקצ'יין ציבורי נגישות לכל אחד, ובניגוד למערכת פיזית של שמירת רישומים, רישום העסקאות מתוכנן להיות קבוע ובלתי ניתן לשינוי.

למה זה נקרא בלוקצ'יין?

הסיבה שרשומות בלוקצ'יין אינן ניתנות לשינוי תיאורטית היא בגלל שהמערכת בנויה מגושי נתונים המשורשרים יחד בסדר כרונולוגי (ומכאן השם בלוקצ'יין) כך שכל העסקאות יהיו גלויות לכולם ברשת. טכנולוגיית Blockchain מסתמכת על קריפטוגרפיה כדי לאבטח את העסקאות הללו, ובמקרה של סוגים רבים של קריפטו, לכרות מטבעות ואסימונים.

מדוע בלוקצ'יין נחשב מאובטח?

בלוקצ'יין פועל על רשת מבוזרת של מחשבים, הנקראים צמתים, המאפשרים סוג של אישור קונצנזוס (עמית-לעמית) שיכול להניע עסקאות מהירות ומאובטחות יותר. האופי המבוזר והמנהל העצמי של הבלוקצ'יין הופך אפוא הונאה ושכפול לקשים הרבה יותר בהשוואה למערכות ניהול רישומים מדור קודם.

השילוב של מהירות, אבטחה ושקיפות לא רק אפשר את הצמיחה של מטבעות קריפטוגרפיים ברחבי העולם, תעשיות רבות אחרות בוחנות כעת גם את השימושים של בלוקצ'יין.

4.5/5 - (44 votes)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

bitcoin
Bitcoin (BTC) $ 67,293.03
ethereum
Ethereum (ETH) $ 3,585.52
tether
Tether (USDT) $ 1.00
usd-coin
USDC (USDC) $ 1.00
xrp
XRP (XRP) $ 0.618622
solana
Solana (SOL) $ 192.57
terra-luna
Terra Luna Classic (LUNC) $ 0.000148
cardano
Cardano (ADA) $ 0.679782
polkadot
Polkadot (DOT) $ 9.91