מטבעות קריפטו

מה זה מטבע טתר Tether (USDT)?

Tether נוצר בשנת 2014 כ "מטבע היציב" הראשון, סוג של מטבע קריפטוגרפי שמוצמד למטבע פיאט מסורתי. במקרה זה, USDT מגובה על ידי הדולר האמריקאי.

Tether, כמו מטבעות קריפטוגרפיים אחרים, מבוסס על טכנולוגיית בלוקצ'יין. אבל מכיוון ש-USDT מגובה 1:1 בדולרים אמריקאים – כלומר Tether אחד שווה $1 – Tether נועד להיות פחות תנודתי מצורות אחרות של קריפטו. ככזה, USDT יכול להציע דרך יעילה יותר, פחות יקרה לביצוע עסקאות קריפטו מסוימות.

נכון לינואר 2022, קריפטו Tether הוא המטבע הקריפטוגרפי השלישי בגודלו לפי שווי שוק, בשווי של יותר מ-78 מיליארד דולר. המשך לקרוא כדי ללמוד עוד על איך Tether עובד.

שער טתר Tether (USDT) בזמן אמת

שער תטר
#CoinPriceVolume (24h)ChangeLast 24h

איך Tether (USDT) עובד?

Tether הוא האסימון המקורי של רשת Tether. הוא נסחר תחת סמל USDT. כמו מטבעות יציבים אחרים, מטבע ה-Tether שואף לספק הערכת שווי עקבית יחסית לעומת שינויי המחיר הדרמטיים הנראים בדרך כלל בסוגים אחרים של קריפטו כמו ביטקוין, Ethereum, Solana, Binance Coin, וכן הלאה.

Tether תומך גם בשלושה מטבעות יציבים אחרים: EURT, המוצמד לאירו; CNHT, צמוד ליואן הסיני; ו-XAUT, מטבע יציב המגובה באונקיה אחת של זהב.

היציבות של ההצמדה למטבע פיאט מסורתי כמו הדולר מאפשרת להשתמש בקריפטו של USDT כמאגר ערך וכאמצעי חליפין מעשי יותר, במקום מדיום לספקולציות.

היחס של 1:1 של Tether עם הדולר גם איפשר להשתמש בו כגשר בין מטבעות פיאט למטבעות קריפטוגרפיים. יש לו יציבות יחסית של מטבע פיאט, אבל מתפקד כמו מטבע קריפטו – מה שמאפשר מסחר קריפטו יעיל יותר ובעלות נמוכה יותר.

קריפטו Tether הושק ב-Blockchain של ביטקוין, אך מאז הוא עבר לפלטפורמות אחרות, כולל Ethereum, Tron, EOS, Algorand ואחרות.

 

יתרונות וחסרונות של Tether (USDT)

למרות היותה צורה פשוטה יחסית של קריפטו, ל-Tether יש את היתרונות והחסרונות שלה.

כפי שנדון לעיל, מטבעות יציבים כמו Tether מציעים למשקיעים אלטרנטיבה לתנודות המחירים הדרמטיות של שוקי המטבעות הקריפטוגרפיים.

כמו כן, שימוש ב-USDT – בניגוד לדולרים בפועל – מקל על עסקאות קריפטו לקריפטו, ובכך יכול להפחית עלויות ועיכובים שמעכבים עסקאות קריפטו. במובן זה, קשירה נחשבת לעתים קרובות לגשר בין מטבעות פיאט לקריפטו.

בורסות קריפטו גילו ש-Tether crypto יכול לעזור להן להגדיל את מספר צמדי המסחר המוצעים, וגם לתמוך בעסקאות במקומות גיאוגרפיים שבהם מסחר במזומן עשוי שלא להיות זמין.

Tether נחשב ל-Stablecoin עם בטחונות ב-Fiat, כלומר כל ה-tethers במחזור מגובים במטבע פיאט , עם זאת, Tether Ltd לא מבטיחה שניתן להחליף או לפדות Tethers בדולרים. למעשה, השאלה אם Tether אכן מגובה באופן מלא בדולרים אמריקאים הועמדה בספק משפטי מספר פעמים בהיסטוריה של Tether.

באוקטובר 2021, הוועדה למסחר בחוזים עתידיים בסחורות (CFTC) טענה ש-Tether Ltd הצהירה הצהרות מטעות על כך שיש לה מספיק דולרים כדי לגבות את כל מטבעות ה-Tether במחזור. Tether הסכים לשלם קנס של 41 מיליון דולר, אך טען כי כל USDT מגובים ברזרבות של החברה: שילוב של מזומן, ניירות ערך מסחריים, קריפטו אחרים וניירות ערך דומים.

במילים אחרות, USDT ניתן לפדיון 1:1 עבור דולרים, אך הוא אינו מגובה במלואו על ידי הילך חוקי בלבד.

לבסוף, כ-stablecoin Tether קשור, ובכן, לערך של מטבע הפיאט הבסיסי. אז USDT שווה בדרך כלל כ-$1 בכל עת, אבל המציאות היא שהמחיר של Tether יכול לנוע בכמה סנטים מעל או מתחת ל-$1.

 

יתרונות חסרונות
• ערך יציב יחסית, מגובה 1:1 במטבעות פיאט ייעודיים כמו הדולר והאירו. • בעוד ש-Tether מגובה 1:1 באמצעות הילך חוקי, Tether Ltd לא מבטיחה שניתן לפדות את כל ה-Tethers בדולרים.
• Tether קשור ל-fiat אבל חי על בלוקצ'יין, מה שהופך אותו למהיר יותר מ-fiat עבור עסקאות. • התנודתיות של Tether היא הרבה פחות מרוב הקריפטו אבל המחיר משתנה.
• פחות עמלות, כך שהמסחר עם Tether הוא זול יותר מקריפטו אחרים. • לא זמין בכל בורסות הקריפטו.
• Tether יכול לתמוך בעסקאות באזורים שבהם קשה להשיג מזומן.

 

מי יצר את Tether (USDT)?

בשנת 2012, היזם JR Willett פיתח את הרעיון לסוג קריפטו שיכול לחיות על שכבה נפרדת של הבלוקצ'יין של ביטקוין. שכבה משנית זו – שנקראה לראשונה מאסטרקוין, הייתה המבשר הטכנולוגי של Tether. ברוק פירס, ריב קולינס וקרייג סלרס הקימו סטארטאפ בשם Realcoin, שהושק ביולי 2014, והפך ל-Tether Limited מאוחר יותר באותה שנה.

Tether הושק במקור באמצעות פרוטוקול Omni Layer זה, פלטפורמה המשמשת ליצירה ומסחר של נכסים דיגיטליים על גבי הבלוקצ'יין של ביטקוין, התומך גם בהטבעה ושריפת מטבעות Tether. ספר החשבונות של Tether מאוחסן גם בבלוקצ'יין הביטקוין דרך Omni.

Tether עבר מאז לבלוקצ'יין אחרים, כמו Ethereum, שם הוא קיים כמטבע ERC-20 .

מדוע ל-Tether (USDT) יש ערך?

בנוסף ליציבות היחסית של Tether, ישנו גורם נוסף שיש לקחת בחשבון למשקיעים. נכון לעכשיו, Tether הוא עדיין מקור נזילות ראשוני עבור שוקי הקריפטו.

לפי מחקר של CryptoCompare, נפח המסחר BTC ל-USD עלה על נפח המסחר BTC ל-USD, 61.5% לעומת 15.7%, נכון לנובמבר 2021.

למשקיעים שמחפשים גם נזילות וגם יציבות, ל-Tether עשוי להיות ערך מסוים להציע.

מחיר חיבור (USDT)

המחיר של מטבע Tether אינו משתנה כמו קריפטו אחר. בתור מטבע יציב, ל-Tether לא יש את אותה תנודתיות כמו מניות מסוימות וקריפטו אחרים מכיוון שהוא נועד להיות אמצעי החלפה ולא ספקולציות. לפיכך, המחיר של Tether נכון בינואר 2022 הוא כ-$1.00, וזה במידה רבה היכן שהוא תמיד נמצא, אם כי המחיר אכן משתנה במקצת – מגיע לשפל של 0.99$ ב-2021 ולשפל של 0.88$ ב-2018.

לאחר תנודתיות רבה יותר במהלך השנים הבאות, XTZ התנודד בערכו והגיע לשפל של 2.15 דולר ביולי 2021, לפני שעלה ל-8.70 דולר באוקטובר 2021. XTZ מרחף כעת על כ-3 דולר, נכון לסוף ינואר 2022.

למה להשתמש ב-Tether (USDT)?

Tether שימושי למשקיעי קריפטו מכיוון שהוא מציע דרך להימנע מהתנודתיות הקיצונית של מטבעות קריפטוגרפיים אחרים. יתר על כן, שימוש ב-USDT (בניגוד לדולר ארה"ב) עוזר להפחית את עלויות העסקאות ועיכובים שעלולים להפריע לביצוע סחר בשוק הקריפטו.

כיצד אוכל לקנות Tether (USDT)?

אתה יכול לקנות USDT בבורסות קריפטו גדולות רבות , כולל בורסות P2P. הנה איך.

למרות ש-USDT זמין ברוב הבורסות, עדיף לבדוק שהבורסה נושאת את הקריפטו שברצונך לקנות. ממן את החשבון באמצעות הפקדה או העברה בנקאית.

במקרים מסוימים, בורסות קריפטו אינן מוגדרות לקחת מטבעות פיאט כמו הדולר. אז למרות ש-USDT הוא מטבע יציב המוצמד לדולר, ייתכן שתצטרך לרכוש קריפטו אחר, כמו BTC או ETH, כדי לקנות ולמכור Tether.

בשלב הבא תזדקק לארנק קריפטו לאחסון ומסחר במטבעות שונים . שימו לב שחלק מהבורסות מגיעות עם ארנק קריפטו, המכונה ארנק משמורת, אבל יש יתרונות וחסרונות לאפשרות הזו. חלק מהמשקיעים בוחרים בארנק תוכנה או חומרה (לפעמים נקרא ארנק חם וקר).

בעת הגדרת ארנק קריפטו לאחסון Tether שלך, ודא שהארנק תומך ב-USDT.

נקודה זו אולי נראית פשוטה, אבל קריפטו של Tether יכול להיות קצת מסובך, בגלל העובדה שהוא קיים על יותר מבלוקצ'יין אחד. מסיבה זו, דאג שאתה סוחר באותו בלוקצ'יין. אם אתה קונה Tether כאסימון ERC-20 ב- Ethereum blockchain , אתה לא רוצה להעביר אותו ל-Omni blockchain מכיוון שהכספים שלך עלולים ללכת לאיבוד.

כיצד למכור Tether (USDT)

ברוב המקרים, תצטרך להחליף את ה-Tether שלך לצורה אחרת של קריפטו (למשל BTC או ETH) לפני שתוכל למכור אותו בדולרים. ככה זה עובד.

אם אתה מוכר USDT בדולרים, השלבים עשויים להיות שונים מאשר אם אתה מוכר עבור צורה אחרת של קריפטו, כמו ETH. כמו כן, ייתכן שבורסות מסוימות לא יבצעו סחר ישיר מ-USDT ל-USD – או שהן עשויות לדרוש ממך להשלים זיהוי KYC.

לאחר שהחלטת באיזה מטבע או קריפטו אתה סוחר ב-USD שלך עבור …

מכיוון ש-USDT הוא מטבע יציבות, ערכו שווה יחסית. אז בין אם אתה סוחר ב-ETH, BTC, דולרים או צורה אחרת של מטבע, סביר להניח שלא תראה הרבה פערי מחירים, אבל כדאי לבדוק.

אם אתה מוכר USDT עבור סוג אחר של קריפטו, לאחר מכן תוכל להעביר את הקריפטו הזה לארנק שלך. אם השלב הבא הוא למכור את הקריפטו בדולרים, אתה יכול לשלם כסף.

זכור שמכירת קריפטו דומה לכל השקעה אחרת: הרווחים שלך כפופים למסים . הקפד לשקול את השלכות המס של מכירת Tether, והתייעץ עם איש מקצוע לפי הצורך.

האם ל-Tether (USDT) יש הימור?

לא. Staking הוא תהליך של קנייה והחזקה של צורות מסוימות של קריפטו כדי לעזור לאמת את העסקאות ב-blockchain של קריפטו זה – ותגמול במטבעות.

מטבעות Tether stable מונפקים ונפדים על ידי Tether Ltd ללא שימוש בכרייה או הימור. כתוצאה מכך, לא ניתן לזכות ב-Tether כפרס כפי שכמה צורות אחרות של קריפטו מאפשרות.

הטייק אווי

Tether (USDT) הוא ה-Stablecoin הראשון והעתיק ביותר; זהו סוג של קריפטו שמוצמד לדולר האמריקאי ומספק גשר בין מטבעות פיאט למטבעות קריפטוגרפיים. מכיוון ש-Tether בדרך כלל שווה $1, ולעיתים רחוקות משתנה, אפשר להשתמש ב-USDT כדי לקנות ולמכור צורות אחרות של קריפטו בצורה יעילה יותר ועם פחות עלויות מסחר.

עם זאת, החברה עברה בדיקה משפטית לאחרונה באוקטובר 2021 לגבי האם הרזרבות שלה מכסות את כל ה-Tether הקיים, והיא נקנסה על הצהרות מטעות לגבי טענתה שכל ה-Tethers מגובות בדולר אמריקאי. עם זאת, Tether Ltd טוענת שהעתודות שלה – הכוללות שילוב של מזומנים, ניירות מסחריים וקריפטו אחרים – אכן יכולות לכסות את כל 78.2 מיליארד מטבעות ה-Tether במחזור, נכון מינואר 2022.

Tether ו-stablecoins אחרים הם סוג של נכסי קריפטו שנמצאים בשימוש יותר ויותר מעבר לעולם המסחר, כולל במגזרים כמו תשלומים חוצי גבולות מסורתיים.

4.7/5 - (36 votes)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

bitcoin
Bitcoin (BTC) $ 70,806.97
ethereum
Ethereum (ETH) $ 3,566.43
tether
Tether (USDT) $ 1.00
usd-coin
USDC (USDC) $ 1.00
xrp
XRP (XRP) $ 0.628306
solana
Solana (SOL) $ 188.19
terra-luna
Terra Luna Classic (LUNC) $ 0.000159
cardano
Cardano (ADA) $ 0.651696
polkadot
Polkadot (DOT) $ 9.55