מטבעות קריפטו

מה זה ריפל Ripple XRP? כל מה שצריך לדעת לשנת 2022

מטבעות קריפטו הם מרחב שזז במהירות עם טכנולוגיות ושמות חדשים שצצים על בסיס יומי. אחד הנושאים הגדולים והמקטבים יותר במרחב הוא Ripple XRP, פלטפורמה ומטבעות קריפטוגרפיים שהוקמה על ידי חברה פרטית שהושקה בשנת 2012. היא זכתה להרבה השמצות מיום הקמתה, בגלל המבנה והפעילות הייחודיים שלה.

תומכים נלהבים תומכים בפוטנציאל האימוץ והצמיחה שלו בעולם האמיתי. מתנגדים טוענים שבגלל רבים מאותם גורמים, זה לא מתאים מבחינה פילוסופית לאידיאלים וליסודות של מטבעות קריפטוגרפיים.

למרות טענות אלו, Ripple XRP גדלה והפכה לשם דבר במטבעות קריפטוגרפיים. הנה כל מה שאתה צריך לדעת על מטבע קריפטוגרפי זה, וכיצד להשקיע בו.

מה זה ריפל?

ריפל היא גם מערכת להמרת מטבעות שנועדה לאפשר עסקאות מהירות ובעלות נמוכה, וגם מטבע קריפטוגרפי בפני עצמו. המטרה העיקרית של Ripple היא לחבר בין מוסדות פיננסיים, ספקי תשלומים ובורסות נכסים דיגיטליים כדי לספק תשלומים גלובליים מהירים וזולים יותר.

 

Ripple, שנוצרה ב-2012 על ידי ג'ד מקאלב וכריס לארסן, ידועה אולי יותר בזכות הפלטפורמה המבוזרת של עמית לעמית בקוד פתוח שלה, RippleNet, המאפשרת העברת כסף גלובלית בכל ערך פיאט או מטבע קריפטוגרפי בין מוסדות פיננסיים.

ריפל מבצע כמה שיפורים בחסרונות נפוצים הקשורים לבנקים מסורתיים. עסקאות ברשת Ripple מסולקות בשניות גם בלחץ קבוע של מיליוני עסקאות. השווה זאת להעברות בנקאיות שבדרך כלל עשויות להימשך ימים עד שבועות להשלמתן ויכולות לעלות בין $15 ל-$30 או יותר אם שולחים או מקבלים בינלאומיים. העמלות ב-Ripple משתנות בהתאם לגודל העסקה, אך בסך הכל הן מינימליות, כאשר העלות המינימלית לעסקה רגילה היא 0.00001 XRP.

בעוד שמטבעות קריפטוגרפיים מובילים כמו Bitcoin , Ethereum ו- Litecoin נועדו לשמש בעיקר אנשים, המערכת של Ripple נועדה להיות מאומצת על ידי בנקים, קרנות ומוסדות.

מה זה XRP?

XRP הוא המטבע שמונפק ומנוהל על ידי Ripple (אם כי משתמשים יכולים גם ליצור מטבע משלהם בפלטפורמה). Ripple החלה למכור XRP בשנת 2012 כדי לממן את פעילות החברה, מה שמאפשר למשתמשים שלה לקנות מטבעות קריפטוגרפיים , אם כי היא לקחה מקום אחורי ליעד העיקרי של החברה של פיתוח RippleNet.

לאורך תוחלת החיים של ריפל, המנהיגות עיצבה מחדש את האופן שבו XRP משתלב במודל העסקי של החברה, כשהיא מכריזה עליו במקור כדלק שעליו פועלת טכנולוגיית התשלומים ללא גבולות שלה, ומאוחר יותר כאמצעי חליפין יעיל יותר מביטקוין.

אסימוני XRP מייצגים את העברת הערך על פני רשת ריפל וניתן לסחור אותם בשוק מטבעות הקריפטו הפתוח על ידי כל אחד. בניגוד למקרה השימוש הנרטיבי הפופולרי של ביטקוין, XRP משמש בעיקר לתשלומים והמרת מטבעות ללא גבולות. בעוד שהתשתית הריכוזית של Ripple נוגעת לחלק בתחום המטבעות הקריפטוגרפיים, מהירויות העסקאות המהירות, עלויות העסקאות הנמוכות וצריכת האנרגיה הנמוכה שלה מספקים ביצועים מעולים כאמצעי החלפה בהשוואה למטבעות קריפטוגרפיים רבים מבוססי בלוקצ'יין.

מהו מחיר XRP? שערים בזמן אמת

ריפל table
#CoinPriceVolume (24h)ChangeLast 24h

איך ריפל עובד?

ישנן שתי טכנולוגיות עיקריות שכדאי להיות מודע להן כשמדובר ב-Ripple ו-XRP. באופן ספציפי, ספר החשבונות של XRP (XRPL) ואלגוריתם ההסכמה של פרוטוקול אדוות (RPCA). הנה איך הם עובדים.

XRP Ledger (XRPL)

RippleNet בנויה על מסד נתונים מבוזר דמוי בלוקצ'יין משלה, XRP Ledger (XRPL), המאחסן מידע חשבונאי של משתתפי הרשת ומתאם החלפות בין צמדי מטבעות מרובים. פנקס העסקאות מתוחזק על ידי ועדה של אימות הפועלים כמו כורים ומפעילי צומת מלא כדי להגיע להסכמה תוך שלוש עד חמש שניות – לעומת 10 דקות של ביטקוין. מכיוון שאין כורים שמתחרים על אישור עסקאות לתגמולים בלוק, המאמתים מאמתים עסקאות ללא תגמול כספי.

כל אחד יכול להפוך למאמת XRP, אך על מנת לזכות באמון ולשמש אחרים ברשת, המאמתים חייבים ליצור את רשימת הצמתים הייחודית של Ripple (UNL), ולראות אותם כמאמת Ripple מהימן. מאמתים מרכזיים אלו הם קריטיים למניעת הוצאה כפולה וצנזורה של עסקאות. ישנם רק 35 מאמת XRP פעילים; שישה מנוהלים על ידי ריפל.

אלגוריתם קונצנזוס אדוות פרוטוקול (RPCA)

העיצוב של XRP מבוסס על מהירות ועלות, בניגוד לביזור. בניגוד לסוגים שונים של מטבעות קריפטוגרפיים כמו ביטקוין ו-Ethereum, הבנויים על הבלוקצ'יין ומאומתים על ידי כורים באמצעות מנגנון הקונצנזוס של הוכחת עבודה, ריפל מאשרת עסקאות באמצעות מנגנון הסכמה משלה, אלגוריתם ההסכמה של פרוטוקול Ripple (RPCA).

על ידי הימנעות מכרייה עתירת אנרגיה של Proof of Work , עסקאות Ripple דורשות פחות אנרגיה מביטקוין או Ethereum, מאושרות מהר יותר ועולות פחות. עם זאת, מהירות זו מושגת בסופו של דבר בגלל התשתית הריכוזית של XRP, שיש הטוענים שהופכת את הרשת לפחות בטוחה, עמידה לצנזורה וחסרת הרשאות מרשתות בלוקצ'יין בקוד פתוח.

אספקת אסימון מטבעות קריפטו של ריפל

במילים אחרות, בניגוד לכלכלה המבוזרת של ביטקוין, האספקה ​​וההנפקה של XRP מרוכזות ונשלטות על ידי כמה רשויות. מכיוון שההיצע הכולל כבר קיים, לא ייווצר יותר לקיום, ובכך יגרום ל-XRP להיות קבוע בכמות ולא אינפלציוני.

נכון מינואר 2021, רק 45 מיליארד אסימוני XRP נמצאים במחזור, מתוך הסכום המקסימלי הכולל של 100 מיליארד. בשל ההיצע העצום במחזוריות, ל-XRP הייתה אחת משווי השוק הגדולים ביותר של מטבעות קריפטוגרפיים, אפילו שהאפילה לזמן קצר על השווי השני בגודלו של Ethereum בסוף השוק השוורי של 2017-2018.

Ripple Crypto ובעיות רגולטוריות

בסוף 2020, ריפל הפכה למטרה של חקירת SEC . הגוף הרגולטורי קבע כי Ripple Labs Inc. ושניים מבכיריה, המייסד המשותף כריס לארסן והמנכ"ל בראדלי גרלינגהאוס, גייסו למעלה מ-1.3 מיליארד דולר באמצעות "הנפקת ניירות ערך לא רשומה ומתמשכת של נכסים דיגיטליים" כדי לממן את פעילות החברה. בהתאם לכללי המטבעות הקריפטוגרפיים האחרונים שנקבעו על ידי ה-SEC, מנהיגי ריפל הואשמו בהנפקה לא חוקית של ניירות ערך בצורה של מכירה של אסימון ה-XRP שלה, מה שמעלה שאלות לגבי עמידה במסי מטבעות קריפטוגרפיים .

מחיר ה-XRP התרסק על רקע הנפילה, מיותר מ-0.60 דולר מתחת ל-0.30 דולר, כאשר בורסות הקריפטו הבולטות החלו למחוק את האסימון ומנהלי ריפל, כולל המייסד ג'ד מק'קאלב, מכרו אחזקות XRP אישיות בשווי מיליונים.

האם ריפל היא השקעה טובה?

למרות ש-XRP הושפע מהמכה המשפטית של ריפל, XRP הוא אסימון עצמאי שיכול ומתפקד קצת מחוץ למודל העסקי של ריפל. ייתכן שההתרסקות במחיר והחמצת התחזית הבסיסית לא תצייר תמונה מבריקה של XRP כהשקעה עבור חלקם. אם XRP מתאושש וממשיך להתפתח עם שאר עדר הקריפטו נותר לראות, אבל ככל שמשקיעים מחפשים ערך בנכסים מוערכים בחסר, זה לא מזיק לעשות מחקר נוסף ולגבש מסקנה מושכלת.

יתרונות וחסרונות של Ripple XRP

מכיוון ש-Ripple שונה במובנים מסוימים ממטבעות קריפטוגרפיים אחרים, הגיוני לסקור את היתרונות והחסרונות הנתפסים שלו לפני קבלת החלטות השקעה.

היתרונות של Ripple XRP

• מהירויות מהירות
• עמלות נמוכות
• היצע קבוע
• ריבית/אימוץ טנטטיבי על ידי מוסדות פיננסיים

חסרונות של Ripple XRP

• תשתית מרכזית, ממשל, הנפקה
• מאמתים מושחתים
• לא נתמכת על ידי בורסות רבות

כיצד להשקיע ב-XRP

כדי להתחיל להשקיע בריפל, תחילה עליך להצטרף לבורסת קריפטו . הרשמה לחשבון עשויה לכלול תהליכי אימות שונים, בהתאם לחילופין. לאחר שנרשמת, אתה מוכן לסחור או לקנות Ripple XRP. אתה יכול לסחור בכל קריפטו נוכחי שבבעלותך, או שאתה יכול לקנות מטבע קריפטוגרפי מרכזי כמו ביטקוין או Ethereum ואז להשתמש בזה כדי לקנות Ripple XRP.

לסיכום

Ripple XRP היא מערכת תשלומים דיגיטלית גלובלית שמקריבה ביזור לביצועים. הרשת והטכנולוגיה נמצאות בבעלות ולפחות חלקית על ידי Ripple, החברה הפרטית, השולטת בתשתית הבסיסית, באספקה ​​ובחלק ממאמתי הרשת המוגבלים. בעוד ריפל סוטה ממודל הביזור הקונבנציונלי שאומץ על ידי קריפטו מובילים ביטקוין ואת'ריום, היא תואמת במידה מסוימת באמצעות תשתית שתוכננה במיוחד משלה.

למרות שהמטרה העיקרית של Ripple היא לספק שער תשלומים והמרת מטבעות ללא גבולות למוסדות פיננסיים, המטבע הקריפטוגרפי המקורי שלה XRP קיבל חיים משלו והוא נסחר ונותח באופן פעיל על ידי משקיעים. עם מדדים גבוהים כמו עסקאות מהירות ולא יקרות, חלק מהמשקיעים טוענים ש-XRP הוא מתחרה חזק לרשתות בלוק של מטבעות קריפטוגרפיים גדולים כמו ביטקוין ואיתריום. לעומת זאת, הריכוזיות של Ripple XRP הייתה דאגה פילוסופית וביטחונית מרכזית עבור אחרים – כולל גופי רגולציה בארה"ב.

4.7/5 - (76 votes)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

bitcoin
Bitcoin (BTC) $ 70,604.92
ethereum
Ethereum (ETH) $ 3,605.16
tether
Tether (USDT) $ 0.999509
usd-coin
USDC (USDC) $ 0.999858
xrp
XRP (XRP) $ 0.627814
solana
Solana (SOL) $ 201.99
terra-luna
Terra Luna Classic (LUNC) $ 0.000159
cardano
Cardano (ADA) $ 0.644375
polkadot
Polkadot (DOT) $ 9.64