מדריכי קריפטו

מהי טכנולוגיית בלוקצ'יין?

טכנולוגיית בלוקצ'יין היא ספר חשבונות דיגיטלי מתמשך, שקוף וניתן להשתמש בו כדי לעקוב או לרשום כמעט כל סוג של נכס, החל ממוצרים ושירותים ועד לפטנטים, חוזים חכמים ועוד. טכנולוגיית הבלוקצ'יין מסתמכת על קריפטוגרפיה ומערכת של אימות עמית לעמית כדי לאבטח עסקאות, ובמקרה של מטבעות קריפטוגרפיים, לכרות מטבעות ואסימונים.

למרות שרוב האנשים חושבים על קריפטו כשהם חושבים על בלוקצ'יין, למעשה הדרך שבה פועלת טכנולוגיית הבלוקצ'יין מתאימה את עצמה ליישומים רבים. בלוקצ'יין פועלים ברשת מבוזרת של מחשבים, הנקראים צמתים, המאפשרים צורה של אישור קונצנזוס (עמית-לעמית) שיכול להניע עסקאות מהירות ומאובטחות יותר שגלויות לכולם ברשת – מה שמקשה על הונאה ושכפול.

השילוב של מהירות, אבטחה ושקיפות אפשר לארגונים רבים לחקור את היישומים והשימושים של blockchain . המשך לקרוא כדי ללמוד עוד על היתרונות, החסרונות והפוטנציאל של בלוקצ'יין.

תוכן עניינים

  •  מה זה בלוקצ'יין?
  •  מאפיינים של בלוקצ'יין
  •  איך נוצר בלוקצ'יין
  •  האם בלוקצ'יין בטוח?
  •  יתרונות וחסרונות של בלוקצ'יין
  •  בלוקצ'יין מול ביטקוין
  •  שימושים בבלוקצ'יין
  •  האם לבלוקצ'יין יש לא-סיירים?
  •  עתיד הבלוקצ'יין

מה זה בלוקצ'יין?

למרות שהמילה בלוקצ'יין הפכה לשם נרדף למטבעות קריפטוגרפיים, ולעתים מתוארת כ"הבלוקצ'יין", אין בלוקצ'יין אחד. במקום זאת, ישנם בלוקצ'יין רבים ושונים שפותחו על ידי מגוון רחב של ארגונים. אז "הבלוקצ'יין של ביטקוין" או " הבלוקצ'יין של Ethereum " הם אכן ישויות נפרדות.

למה זה נקרא בלוקצ'יין?

דרך נוספת לנסח את השאלה היא: עם מה בנויה טכנולוגיית הבלוקצ'יין? בלוקצ'יין קיבל את שמו משני מרכיבי המפתח שלו: בלוקים של נתונים שמצורפים יחדיו בסדר כרונולוגי כדי ליצור שרשרת של עסקאות שגלויות לכולם ברשת.

מסיבה זו, בלוקצ'יין נחשב לסוג של טכנולוגיית Ledger מבוזרת (או DLT). ברגע שבלוק מתעדכן, הנתונים החדשים יהיו גלויים לכולם ב-blockchain בו-זמנית.

מהם צמתים?

טכנולוגיית ספר מבוזר מסתמכת בדרך כלל על אלפי מחשבים רבי עוצמה, הנקראים צמתים. כשנתונים חדשים מתווספים, הם הופכים לחלק מבלוק של עסקאות שמאומתות לאחר מכן על ידי הצמתים, המשתמשים בחישובים מתמטיים מורכבים הידועים כקריפטוגרפיה כדי ליצור hash או רשומה קריפטוגרפית של כל עסקה שלא ניתן לבטל או למחוק.

רוב הצמתים חייבים להסכים על כל עסקה לפני שניתן להוסיף אותה לבלוקצ'יין. לפיכך, אף אדם או מחשב לא יכולים לעדכן את המערכת ללא רכישה מהרשת הגדולה יותר. צורה זו של אימות קונצנזוס היא סיבה גדולה לכך שטכנולוגיית הבלוקצ'יין נחשבת לבטוחה יותר מרוב מערכות ניהול הרישומים הסטנדרטיות.

מהי כרייה ומהם כורים?

המונח כורים עשוי להזכיר אדם בפועל שעושה את הכרייה (למשל, עבור מטבעות קריפטוגרפיים). ולמרות שאנשים יכולים להיות כורים אם יש להם חומרה חזקה מספיק, כורה הוא בעצם קיצור של כל ישות שמאמתת בלוקים של עסקאות ברשת הבלוקצ'יין. כאשר כורה מצליח להיות הראשון לאמת בלוק של עסקאות, הם בדרך כלל מתוגמלים בקריפטו המקורי של הבלוקצ'יין הזה.

מסיבה זו, כריית קריפטו הפכה למרחב תחרותי ביותר.

3 מאפיינים עיקריים של בלוקצ'יין

לבלוקצ'יין יש שלושה מאפיינים עיקריים המבדילים אותו מסוגים אחרים של שמירה דיגיטלית.

זה מבוזר

כאשר אתה חושב על צורות דיגיטליות מסורתיות של חשבונאות ושמירת רישומים, מה שעשוי לעלות על הדעת הוא רשות מרכזית, כמו מבנה תאגידי מסורתי, שמנטרת ומנהלת מקור ראשי לשמירת רישומים.

לעומת זאת, בלוקצ'יין מסתמך על רשת של מחשבים או צמתים, כמתואר לעיל, כדי לאמת נתונים ובלוקים של עסקאות – מערכת הדורשת הסכמה בין רוב הצמתים לפני שניתן להוסיף בלוקים חדשים לשרשרת. הודות לאימות עמית לעמית זו, ניתן להימנע מהסתמכות על שירותי צד שלישי, ואין צורך בסמכות מרכזית שתעקוב אחר עסקאות ותנועות נכסים.

זה שקוף

שקיפות היא אחד מסימני ההיכר של טכנולוגיית הבלוקצ'יין, מכיוון שככל שבלוק של עסקאות מאומת, הוא גלוי לכולם ברשת. כך, לכל צומת יש תיעוד כרונולוגי של הנתונים שנשמרו בבלוקצ'יין, ואף צומת לא יכול לשנות את המידע הזה. אם בלוקצ'יין נפרץ בדרך כלשהי, או שיש שגיאה בנתונים של צומת אחד, הצמתים האחרים יכולים לזהות ולתקן אותה.

השקיפות הזו, בנוסף לתכונות אחרות, עזרו לפתח את הטכנולוגיה שחוזים חכמים צריכים כדי לתפקד ברשת בלוקצ'יין.

זה סופר מהיר

פעולות עסקיות מודרניות דורשות יותר ויותר עדכונים בזמן אמת ותגובתיות הדורשות רשתות דיגיטליות מתוחכמות במיוחד (כמו האינטרנט של הדברים, או IoT) או בינה מלאכותית כדי לתפקד. Blockchain מאפשר מהירות ודיוק גבוהים יותר שיכולים לתמוך בפעולות עסקיות רבות.

איך נוצר בלוקצ'יין

השימוש בקריפטוגרפיה כחלק ממערכת מבוזרת ודיגיטלית לתשלומים ועסקאות אחרות הופיע בתחילת שנות ה-80, הודות לעבודתו של הצפנה דוד צ'אום.

בתחילת שנות ה-90, חוקרים אחרים, כולל סטיוארט הבר ו-וו. סקוט סטורנטה, ביקשו לשפר את תהליך האימות על ידי הוספת חותמות זמן לבלוקים של עסקאות שלא ניתן היה לשנות, כמו גם מבנה עץ מרקל לקידוד נתונים. עד סוף שנות ה-90, מדען הנתונים ניק סאבו עבד על מטבע המבוסס על טכנולוגיית בלוקצ'יין.

אבל רק ב-2008 פרסמו מפתחים שעבדו תחת השם הבדוי Satoshi Nakamoto נייר לבן המציג מקרה ברור יותר לשימוש בבלוקצ'יין ביחס למטבעות דיגיטליים – סלל את הדרך לביטקוין, וזמן קצר לאחר מכן צורות רבות אחרות. של קריפטו.

בין פריצות הדרך הרבות שלה, המחקר של Nakamoto התגבר על מכשול מתמשך במימון דיגיטלי: מה שנקרא בעיית ההוצאה הכפולה. למרות שאינך יכול להוציא שטר של 10$ פעמיים, אפשר לשכפל את הקידוד של מטבעות דיגיטליים ו"לבזבז" את הכספים האלה יותר מפעם אחת. אבל הודות לאופן שבו בלוקצ'יין נבנה, עם חותמות זמן וקודים אחרים הקובעים את תקפות התשלום, כמו גם מנגנון הקונצנזוס השולט בכל העסקאות, כמעט בלתי אפשרי לבצע את אותה עסקה פיננסית פעמיים.

כיום, לא רק שמטבעות קריפטוגרפיים רבים בנויים גם על פלטפורמות בלוקצ'יין, אלא שמספר גדל והולך מהם משתמש בטכנולוגיית בלוקצ'יין כדי ליצור חוזים חכמים, אסימונים בלתי ניתנים לשינוי ויישומים רבים אחרים.

האם בלוקצ'יין בטוח?

אחת הערעורים העיקריים של בלוקצ'יין היא היכולת שלו לשמור על עסקאות מאובטחות , ללא שימוש במתווכים או צדדים שלישיים כדי לאמת זהויות או לאשר את החלפת הרכוש. טכנולוגיית בלוקצ'יין נקראת לעתים קרובות "חסרת אמון" מכיוון שאין צורך בישות אחת כדי לאשר את תקפותה של ישות אחרת – הבלוקצ'יין עצמו דואג לכך.

כאשר כל בלוק נתונים חדש מתווסף לבלוקצ'יין, הוא מצורף בסדר כרונולוגי, כאשר הבלוק האחרון נמצא בסוף השרשרת. בפלטפורמת הביטקוין, למשל, בלוק חדש מתווסף כל 10 דקות, ומוסיף ל"גובהו". גובה הבלוק יכול להתייחס למיקום של עסקה בבלוקצ'יין, או לאורך הנוכחי של הבלוקצ'יין. נכון לאפריל 2021, גובה הבלוקצ'יין של ביטקוין היה מעל 677,350 בלוקים.

זה לא אומר שפושעי סייבר לא יכולים לתקוף פלטפורמת בלוקצ'יין – ישנן מספר דוגמאות לפריצת בלוקצ'יין – אבל האופי המבוזר של פלטפורמות בלוקצ'יין מציע סוג של הגנה. כדי לשנות חסימה בשרשרת, האקר או פושע יצטרך שליטה על יותר ממחצית מכל המחשבים ברשת – הישג שכמעט בלתי אפשרי. ומכיוון שרוב הבלוקצ'יין הם ציבוריים, כל אחד עם הציוד המתאים יכול לגשת למידע המאוחסן בכל בלוק בבלוקצ'יין, מה שמוסיף לשקיפות.

חלק מרשתות הבלוקצ'יין הגדולות והידועות ביותר, כגון ביטקוין, לייטקוין, דש, XT ו-Ethereum, הן ציבוריות או חסרות רשות , ובדרך כלל מאפשרות לכל מי שיש לו מחשב וחיבור לאינטרנט להשתתף. במקום ליצור משבר אבטחה, יותר אנשים ברשת בלוקצ'יין נוטה להגביר את האבטחה. יותר צמתים משתתפים פירושו שיותר אנשים בודקים את עבודתו של זה וקוראים לשחקנים גרועים.

זו אחת הסיבות שבאופן פרדוקסלי, רשתות בלוקצ'יין פרטיות או מורשות שדורשות הזמנה להשתתף עשויות להיות פגיעות יותר להתקפה ולמניפולציות. לבלוקצ'יין פרטיים אולי אין את אותה אבטחה מכיוון שאין להם אימות עמית לעמית.

יתרונות וחסרונות של בלוקצ'יין

הפוטנציאל של בלוקצ'יין נראה כמעט בלתי מוגבל, ויש מספר הולך וגדל של תעשיות הבודקות מקרי שימוש חדשים לבלוקצ'יין. רבים מאמינים שטכנולוגיית בלוקצ'יין יכולה לשנות את המסחר והכלכלה. הנה כמה מהיתרונות והחסרונות של טכנולוגיית הבלוקצ'יין.

יתרונות הבלוקצ'יין

היתרונות של השימוש בבלוקצ'יין כוללים פרטיות מוגברת של המשתמש, אבטחת עסקאות, עלויות נמוכות יותר ועוד.

שְׁקִיפוּת

בלוקצ'יין ציבורי משתמש בקוד פתוח, נגיש למעשה לכל מי שיש לו את הציוד הדרוש. הטכנולוגיה של הבלוקים עצמם, המקושרים זה לזה באופן קבוע בשרשרת, מאפשרת נראות רבה יותר לכל המעורבים, מה שיכול לסייע באימות עמית לעמית ולסייע במניעת הונאה.

יעילות מחיר

בעסקאות מסורתיות כגון שימוש בכרטיסי אשראי לביצוע תשלומים, משתמשים בדרך כלל משלמים עמלה. ביטול אימות של צד שלישי פירושו עלויות נמוכות יותר לכל עסקה. השימוש בחוזים חכמים עשוי להפחית את עלויות הזמן כמו גם את העמלות בפועל.

דיוק

על ידי שימוש באלפי מחשבים ברשת הבלוקצ'יין כדי לאשר ולאמת עסקאות, הפוטנציאל לטעות אנוש כמעט מתבטל. זה מוביל לדיוק רב יותר ברישום הנתונים.

עוזר למנוע פריצות

ביזור מקשה על התעסקות עם כל בלוק נתונים מסוים, מכיוון שכל הנתונים מאובטחים באמצעות אימות עמית לעמית, במקום סמכות מרכזית. השיטור העצמי הזה, כביכול, תורם לאבטחת הבלוקצ'יין.

חלופה פיננסית

בלוקצ'יין עשוי לספק אלטרנטיבה בנקאית לאלה שאינם בנקאים (בעיה נפוצה במדינות מתפתחות רבות), ודרך לאבטח מידע אישי לאזרחי מדינות עם ממשלות לא יציבות.

חסרונות של בלוקצ'יין

המכשולים העומדים בפני הצמיחה והאימוץ של בלוקצ'יין הם לא רק טכניים – במיוחד עבור עסקים המתאימים את הפעילות הקיימת שלהם – אלא במקרים רבים רגולטוריים.

בעיות קיימות

מכיוון שבלוקצ'יין מסתמך על רשתות עצומות של מחשבים סופר חזקים עבור כמעט כל פונקציה (למשל כריית מטבעות קריפטוגרפיים), הטכנולוגיה משתמשת בדרך כלל בכמויות משמעותיות של אנרגיה שרבים מאמינים שיכולה להזיק לסביבה. במיוחד, כריית קריפטו המסתמכת על מערכת "הוכחת עבודה" אינה יעילה במיוחד, תוך שימוש בכמויות אנרגיה דומות למדינות מסוימות.

בהנחה שעלויות חשמל של 0.03$~0.05$ לקילו-ואט-שעה, עלויות הכרייה (לא כולל עלות החומרה) יכולות להגיע עד 7,000$ למטבע. כורים שמקבלים פיצוי על מאמציהם באמצעות מטבעות עשויים להחזיר את העלויות הללו, אבל זה גורם לרבים אחרים.

פסי האטה

למרות שבלוקצ'יין יכול להאיץ עסקאות, ייתכן שהם לא יהיו מהירים כמו מערכות מדור קודם (כמו כרטיסי אשראי), שיכולות לעבד אלפי עסקאות בשנייה.

פעילות בלתי חוקית

האבטחה והפרטיות שהם סימני ההיכר של טכנולוגיית הבלוקצ'יין חותכים לשני הכיוונים, למעשה, שכן פעילות חוקית ובלתי חוקית יכולה לנצל את התכונות הללו. ואכן, לבלוקצ'יין יש היסטוריה של שימוש כחלק מרשתות לא חוקיות כמו Silk Road, הנחשבת לחלק מהרשת האפלה.

שינוי רגולציה

טכנולוגיית הבלוקצ'יין והיישומים הרבים שלה – במיוחד מטבעות קריפטוגרפיים – עדיין קיימים באזור אפור, שכן ממשלות ועסקים מבקשים לקבוע חוקים ומדיניות חדשים, כמו גם שיטות עבודה מומלצות. עם זאת, זה משתנה כאשר מוסדות פיננסיים וארגונים אחרים מתחילים לאמץ גם מטבעות קריפטוגרפיים עצמם כצורת תשלום לגיטימית, ולחקור דרכים חדשות לשימוש בטכנולוגיית בלוקצ'יין.

מה ההבדל בין בלוקצ'יין לביטקוין?

הסיבה שקשה להפריד בין טכנולוגיית הבלוקצ'יין לביטקוין היא שהקריפטו של ביטקוין (BTC) , כמו כל כך הרבה סוגים של מטבעות קריפטוגרפיים, לא היה קיים ללא טכנולוגיית הבלוקצ'יין. אבל במקרה של ביטקוין, הופעת הבלוקצ'יין הייתה קריטית להשקת המטבע החדש הזה לפני כמעט 13 שנים. אז למרות שביטקוין בנוי על בלוקצ'יין ומסתמך על טכנולוגיית בלוקצ'יין, שתי הישויות די נבדלות.

בלוקצ'יין, או טכנולוגיית בלוקצ'יין, הוא סוג של ספר חשבונות דיגיטלי שיכול לשמש כל חברה. למרות שהביטקוין היה הקריפטו הראשון שהצליח להשתמש בטכנולוגיית בלוקצ'יין, מאז אלפי מטבעות קריפטוגרפיים אחרים עשו שימוש בפלטפורמות בלוקצ'יין.

איך בלוקצ'יין וביטקוין עובדים יחד

בשנת 2008, אדם או קבוצה של אנשים בשם הבדוי סאטושי נקמוטו, פרסמו מאמר בשם "ביטקוין: מערכת מזומנים אלקטרונית עמית לעמית". למרות שנוסו מטבעות דיגיטליים שונים בעשורים הקודמים, כפי שנדון קודם לכן, זו הייתה אולי הראשונה שהציעה "מערכת לעסקאות אלקטרוניות מבלי להסתמך על אמון", ובמקום זאת תלויה במערכת אימות עמית לעמית באמצעות בלוקצ'יין .

בינואר 2009 נוצרו הביטקוינים הראשונים באמצעות פלטפורמת בלוקצ'יין, והוקמה מערכת כריית הביטקוין.

איך כריית קריפטו עובדת עם בלוקצ'יין?

בניגוד למטבעות פיאט כמו דולר או אירו, מטבעות קריפטוגרפיים בדרך כלל אינם מונפקים או מוסדרים על ידי רשות מרכזית כמו בנק. במקום זאת, כורים משתמשים בחומרת מחשב מיוחדת כדי לבצע את ההצפנה המתמטית המורכבת הנדרשת כדי לאשר כל פריט בבלוקצ'יין – תהליך שנקרא "הוכחת עבודה" הכולל מיליארדי חישובים, פשוטו כמשמעו. כאשר כורה מאשר בהצלחה בלוק של עסקאות בפלטפורמה מסוימת, הם בדרך כלל מתוגמלים במטבעות או אסימונים מקוריים לפלטפורמה זו.

למה משמשת טכנולוגיית הבלוקצ'יין?

משורשיו כפלטפורמה למטבעות קריפטוגרפיים, בלוקצ'יין מתגלה כעת ככוח רב עוצמה עבור סוגים רבים ושונים של עסקים. להלן רק כמה ממקרי השימוש הנוכחיים שצצים כאשר ארגונים חוקרים את הפוטנציאל של בלוקצ'יין.

חוזים חכמים

חוזים חכמים הם חלק ממה שמאפשר פלטפורמות בלוקצ'יין רבות אחרות. החוזים הקיימים בבלוקצ'יין ניתנים לביצוע ללא מתווך, מתרחשים רק כאשר מתקיימים תנאים ספציפיים, ואינם ניתנים לשינוי. ( קרדנו (ADA) היא דוגמה לפלטפורמת חוזה חכם.)

הפיתוח של חוזים חכמים הוביל לעלייה ביישומי בלוקצ'יין שונים. חברות ביטוח, חברות בריאות, ממשלות ועוד בודקות דרכים להשתמש בטכנולוגיה הזו לטובתן.

מימון

בשנה האחרונה לערך, אחד מיישומי הבלוקצ'יין החדשים המפריעים ביותר עשוי להיות עלייתו של פיננסים מבוזרים או DeFi . במקרים רבים, DeFi מסירה את הצורך במוסדות פיננסיים מסורתיים על ידי מתן שליטה רבה יותר למשתמשים על העסקאות שלהם.

הלוואות עמית לעמית היא יישום DeFi פופולרי. במקום לקבל הלוואה מבנק, אנשים יכולים לתת הלוואות אחד לשני בצורה של מטבעות קריפטוגרפיים ונכסים דיגיטליים אחרים. תנאי ההלוואה יאכפו על ידי תוכניות הכתובות בחוזים חכמים, המחייבות את שני הצדדים באחריות.

שרשראות אספקה

יותר ויותר, נעשה שימוש בבלוקצ'יין למעקב אחר סחורות כשהן עוברות מקצה אחד של שרשרת האספקה ​​לקצה השני, תוך אימות איכות, מוצא ואפילו בטיחות מזון במקרים מסוימים.

כמו כן, על ידי שימוש בבלוקצ'יין עסקים יכולים לעזור לזהות חוסר יעילות בשרשרת האספקה ​​שלהם בצורה מהירה יותר, תוך שהם יכולים לאתר היכן כל פריט נמצא בכל זמן נתון.

ביטוח

האופן שבו ענף הביטוח מתנהל כיום מותיר מקום לטעויות ומגביר את הסיכון להונאה. אכן, תביעות כוזבות לביטוח רכוש ונפגעים עולות לענף יותר מ-40 מיליארד דולר מדי שנה. Blockchain יכול להציע לחברות ביטוח דרך לאחסן מידע בצורה מאובטחת ועלול להפחית מקרים של הונאה באמצעות חוזים חכמים, אימות תביעות ועל ידי יצירת תיעוד קבוע ובלתי ניתן לשינוי של כל העסקאות.

מסחר במניות ומטבעות

בורסה מבוזרת (DEX) היא שוק עמית לעמית שבו עסקאות אינן מנוהלות על ידי בנקים, ברוקרים, מעבדי תשלומים או כל מתווך אחר. ב-DEX, למשל, סוחרי קריפטו יכולים פשוט לסחור אחד עם השני.

כמה מה-DEXs הפופולריים ביותר פועלים על Ethereum blockchain, והם חלק מהצמיחה באפליקציות וכלים של DeFi שהופכים שירותים פיננסיים נוספים לזמינים למשתמשים באמצעות ארנק קריפטו . רק ברבעון הראשון של 2021, DEXs ראו עסקאות של כ-217 מיליארד דולר. מגמה זו עשויה יום אחד לחולל מהפכה בדרך שבה אנשים קונים, מוכרים וסוחרים בנכסים מכל הסוגים.

האם לבלוקצ'יין יש תומכים?

בעוד שההתרגשות סביב עליית הבלוקצ'יין זוכה לתשומת לב רבה, יש כמובן גם ספקנים.

למרות שבלוקצ'יין מבטיח לחולל מהפכה באופן שבו מתבצעות עסקאות, כיצד חוזים מבוצעים ועוד הרבה יותר, חלק מהאנליסטים בתעשייה משווים את הסטטוס של הבלוקצ'יין לימי האינטרנט הראשונים, ומציינים שזה היה קרוב לשני עשורים לפני שרוב האנשים שילבו שימוש באינטרנט לתוך חיי היומיום שלהם.

בשנים הקרובות, ממשלות ועסקים יצטרכו להבין מחדש את הפעולות הבסיסיות שלהם, כמו גם את הצרכים הטכניים שלהם – ולהיות מוכנים לבצע השקעות חדשות במבנים אלה – כדי שהשימוש הנרחב בבלוקצ'יין יתפוס.

אין ספק, היתרונות הפוטנציאליים של בלוקצ'יין משכנעים מספיק כדי שאנשים רבים מהמרים שיכול להיות משהו דומה למהפכת בלוקצ'יין בעתיד, אבל קשה לחזות מתי או איך זה ייראה.

העתיד של בלוקצ'יין

בעוד שעתיד הבלוקצ'יין אינו ברור ב-100%, גישות וחידושים חדשים צצים מדי יום. לדוגמה, עשרות בנקים מרכזיים ברחבי העולם בוחנים דרכים ליצור מטבעות דיגיטליים בעצמם – עם סין, שוודיה ואיי בהאמה בראש.

המטבעות יונפקו ככל הנראה על בלוקצ'יין מרכזי שנשלט על ידי הבנקים המרכזיים עצמם, מה שייתן להם שליטה רבה יותר על המדיניות המוניטרית ועל המערכת הפיננסית בכללותה.

לסיכום

בלוקצ'יין אולי נכנס לנוף הדיגיטלי כסוג של צד טכנולוגי לביטקוין, אבל היתרונות הרבים של טכנולוגיית ספר חשבונות מבוזרת שקופה, עמית לעמית זו, הזינו מספר בלתי מוגבל לכאורה של מקרי שימוש חדשים אפשריים. למרות שטכנולוגיית הבלוקצ'יין תמיד תהיה ידועה ביכולת שלה להפעיל פלטפורמות קריפטוגרפיות, בימים אלה ארגונים שוקלים כל מיני יישומים חדשים, החל משימוש בבלוקצ'יין לחיזוק שרשרת האספקה, סיום הונאות בוחרים, תמיכה בפרטיות שירותי בריאות לחולים ועוד.

עם זאת, אחד היישומים המשכנעים ביותר של טכנולוגיית הבלוקצ'יין ממשיך להיות בתחום הקריפטו, שבו הבלוקצ'יין מאפשר יותר ממטבעות דיגיטליים, ומניע חידושים מרחיקי לכת כמו אפליקציות וכלים של DeFi, חוזים חכמים ועוד.

5/5 - (19 votes)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

bitcoin
Bitcoin (BTC) $ 71,139.06
ethereum
Ethereum (ETH) $ 3,881.87
tether
Tether (USDT) $ 0.999634
usd-coin
USDC (USDC) $ 0.999344
xrp
XRP (XRP) $ 0.674379
solana
Solana (SOL) $ 169.45
terra-luna
Terra Luna Classic (LUNC) $ 0.000176
cardano
Cardano (ADA) $ 0.756947
polkadot
Polkadot (DOT) $ 11.48